ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

لینک کوتاه





مدیر قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه موافقت ضمنی با راه‌اندازی مقاطع بالاتر این رشته تحصیلی صورت گرفته است،

اظهار کرد: پس از تصویب نهایی برنامه درسی مقاطع بالاتر این رشته تحصیلی، تکنولوژی آموزش پزشکی در سطح کشور تدریس خواهد شد.

 

مکارم با اشاره به اینکه در حال حاضر تکنولوژی آموزش پزشکی به صورت مجازی ارائه می‌شود، تصریح کرد: این رشته تحصیلی باید به گونه‌ای ارائه شود که قابلیت ارائه به صورت بالینی را داشته باشد؛ یکی از اهداف قطب علمی تکنولوژی آموزش پزشکی کشور نیز این است که قطب‌های علمی بتوانند در راستای اهداف خود به تربیت نیروی متخصص بپردازند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان مجازی این رشته، مسوولین دانشگاهی هستند؛ اما متاسفانه ارائه مجازی این دروس به شکل حرفه‌ای و آکادمیک نبوده و تجربی نیست. این رشته هم‌اکنون به صورت حضوری در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود؛ اما در حال حاضر تعداد محصلین مجازی آن بیشتر است؛ در سال 91، این رشته در بخش مجازی 25 نفر را پذیرش کرده است.

مکارم تاکید کرد: با این حال نسبت به بازخورد این دوره‌ها رضایت داریم چراکه گذراندن آن برای اساتید تاثیرگذار بوده و این مساله در طراحی‌های سوالات امتحانی دیده می‌شود.

مدیر قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور گفت: رشته تحصیلی تکنولوژی آموزش پزشکی جزو مباحث میان‌رشته‌ای بوده و ما به دنبال راه‌اندازی مقطع PHD این رشته در کشور هستیم.

وی درباره رشته تکنولوژی آموزش پزشکی، اظهارکرد: یکی از اهداف قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور تربیت نیروی متخصص برای نیل به اهداف آموزشی و پژوهشی خود است؛ این رشته تحصیلی به دنبال توانمندسازی اساتید علوم پزشکی است و قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور در نظر دارد تا براساس نیازهای دانشگاه‌ها به تربیت نیروی انسانی متخصص بپردازد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مقطع کارشناسی ارشد این رشته در حال ارائه بوده و تدریس این رشته به این شکل، در خاورمیانه وجود ندارد؛ در فضای پزشکی کشور نیز جای این رشته خالی است و این رشته به شکلی اختصاصی همگام با رشته‌های علوم پزشکی حرکت می‌کند.

مکارم با اشاره به اهداف این رشته تحصیلی، تصریح کرد: این رشته به دنبال مشارکت اساتید در ارائه محتوای دروس با بهره‌گیری از فناوری است؛ همچنین طراحی، اجرا و ارزشیابی پروژه‌ها و تحقیقات با فناوری نوین از دیگر اهداف این رشته تحصیلی است.

مدیرقطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور افزود: همچنین ایجاد نظام‌های جدید یادگیری و ارزیابی، کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی با استفاده از طراحی و تولید رسانه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه پزشکی، طراحی مراکز تحقیقات آموزشی برای علوم پزشکی و تعلیم، تدوین و ترجمه کتب و مقالات در زمینه تلفیق مقالات و تکنولوژی آموزشی در حوزه تدریس از دیگر اهداف درنظر گرفته شده در این رشته تحصیلی است.

مکارم با بیان اینکه این رشته به دنبال ارائه مشاوره برای توانمندسازی اعضای هیئت‌های علمی در حوزه تدریس است، خاطرنشان کرد: این رشته به اساتید کمک می‌کند توانایی شناسایی مشکلات آموزشی را کسب کرده و در امر برنامه‌ریزی درسی نیز مساعدت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که راه‌اندازی مقطع دکتری این رشته تحصیلی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: برنامه درسی این رشته توسط گروه تکنولوژی آموزش پزشکی در مشهد طراحی شده و در مرحله اول مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ در حال حاضر این رشته تحصیلی، در چندین جلسه در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار گرفته و هم‌اکنون در مرحله ارزیابی نهایی قرار دارد.

 

 

مطالب مرتبط:

دانلود سوالات دکتری آموزش پزشکی

کلاس کنکور دکتری آموزش پزشکی

جزوات نفرات برتردکتری آموزش پزشکی

آزمون های كشوری آموزش پزشکی

ظرفیت پذیرش دکتری آموزش پزشکی

مدارک مورد پذیرش دکتری آموزش پزشکی

مواد امتحانی و ضرایب مربوطه آموزش پزشکی

درباره رشته آموزش پزشکی

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

فروشگاه