ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دکتر مهراد، رییس مرکز منطقه‌یی اطلاع رسانی علوم و فناوری در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها گفت: در بین 100 دانشگاه مشهور در سال 2014، تعداد دانشگاه های مشهور از آمریکای شمالی از 46 دانشگاه در سال 2013 به 49 دانشگاه افزایش پیدا کرده است. قاره آسیا نیز نسبت به سال گذشته یک دانشگاه بیشتر را در این لیست جا داده است و دارای 18 دانشگاه مشهور می باشد.
دانشگاه هاروارد نام آورترین دانشگاه در سطح جهان شناخته شد. موسسه فناوری ماساچوست در رتبه دوم و دانشگاه استنفورد با سه پله رشد نسبت به سال گذشته رتبه سوم، دانشگاه کمبریج با یک پله افت رتبه چهارم، دانشگاه آکسفورد نیز با یک پله افت رتبه پنجم، دانشگاه کالیفرنیا (برکلی) با یک رتبه نزول رتبه ششم، دانشگاه پرینستون رتبه هفتم، دانشگاه ییل با دو پله رشد مقام هشتم، موسسه فناوری کالیفرنیا با دو پله رشد مقام نهم و دانشگاه کالیفرنیا (لس آنجلس) با دو رتبه افت مقام دهم جدول نام آورترین دانشگاه ها را به خود اختصاص دادند.

وی توضیح داد: بدین ترتیب دانشگاه های آمریکا توانستند بهترین جایگاه های این فهرست را به خود اختصاص دهند به طوری که 46 دانشگاه از 100 دانشگاه مشهور، 27 دانشگاه از بین 50 دانشگاه مشهور و 13 دانشگاه از 20 دانشگاه معروف جهان در این کشور جای گرفته اند. تنها چهار دانشگاه از مجموع 10 دانشگاه مشهور جهان در ایالت کالیفرنیای آمریکا جا گرفته اند.

سرپرست ISC اظهار داشت: آمریکای جنوبی دارای یک دانشگاه مشهور در این فهرست می باشد و دو قاره اروپا و اقیانوسیه هر دو دارای کاهش دانشگاه در این فهرست می باشند. قاره اروپا با کاهش سه دانشگاه، دارای 27 دانشگاه معروف و اقیانوسیه نیز با یک دانشگاه کاهش، دارای پنج دانشگاه معروف می باشند.

وی خاطر نشان کرد: نام آورترین دانشگاه اروپا دانشگاه کمبریج و آکسفورد انگلستان می باشند که هرکدام با یک پله افت رتبه های 4 و 5 جدول را به خود اختصاص دادند. مشهورترین دانشگاه اروپایی خارج از انگلستان مربوط به انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ در کشور سوئیس می باشد که با چهار پله رشد رتبه توانست رتبه 16 را کسب کند. دانشگاه فناوری دلف هلند نیز با رشد بهتر نسبت به سال گذشته خود را وارد 50 دانشگاه مشهور جهان کرده و رتبه 42 را کسب کرده است. دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ آلمان نیز با افت رتبه نسبت به سال گذشته رتبه 46 جدول را به خود اختصاص داده است. مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوئیس با رشد رتبه توانست با کسب رتبه 49 در بین 50 دانشگاه معروف جهان قرار بگیرند.

مهراد عنوان کرد: دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل کانادا همگی با افت رتبه به ترتیب رتبه های 20، 33 و 33 جدول را کسب کرده اند.

وی همچنین گفت: دانشگاه ملبورن استرالیا نیز با افت چهار پله ای رتبه نسبت به سال گذشته، مقام 43 جدول را کسب کرده است.

مهراد گفت: وضعیت دانشگاه های آسیایی همچنان در حال رشد است. مشهورترین دانشگاه آسیا، دانشگاه توکیو ژاپن است که با سه پله افت در رتبه، توانست مقام 11 جدول را به خود اختصاص دهد. دانشگاه کیوتو و اساکا هر دو با رشد رتبه در جایگاه-های 19 و 50 جدول قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: دانشگاه ملی سنگاپور با رشد رتبه یک پله ای، مقام 21 جدول و دانشگاه ملی سئول نیز با رشد قابل ملاحظه 15 پله ای مقام 26 جدول را به خود اختصاص داده است.

مهراد خاطر نشان کرد: دانشگاه تسینگوآ با افت یک پله ای در رتبه و دانشگاه پکینگ نیز با رشد رتبه چهار پله ای در رتبه از کشور چین به ترتیب در جایگاه های 36 و 41 جدول قرار گرفته اند.

وی افزود: دانشگاه هنگ کنگ با افت هفت پله‌یی رتبه در مقام 43 قرار گرفته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهراد خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی مهندسی خاورمیانه ترکیه از جایگاه 51-60 به جایگاه 71-80 نزول رتبه داشته است.
موسسه تایمز این رتبه بندی را همچون سال های گذشته با دعوت و نظرسنجی از متخصصان دانشگاهی انجام داده است. این نظرسنجی در سال 2013 صورت پذیرفته است که تعداد 10 هزار و 536 پاسخ از 133 کشور از متخصصانی که دارای میانگین 18 سال سابقه فعالیت در حوزه دانشگاهی بوده اند، دریافت شده است. نظام بررسی شهرت که به 10 زبان قابل دسترس است و هزاران پاسخ از شش حوزه موضوعی دریافت شده اند که این حوزه ها عبارتند از حوزه مهندسی و فناوری، علوم فیزیکی، علوم زیستی، بالینی، پیش بالینی و بهداشت، هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی.

وی اظهار کرد: موسسه تایمز با توافق با موسسه تامسون رویترز تنها 50 دانشگاه برتر را مورد رتبه بندی قرار می دهد و بدین ترتیب موسساتی که در نیمه دوم جدول قرار می گیرند (51 تا 100) در گروه های 10 تایی و به ترتیب حروف الفبا قرار می گیرند (51 تا 60، 61 تا 70، 71 تا 80، 81 تا 90 و91 تا 100).

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید