ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون وزير بهداشت به اجرای طرح سنجش سلامت معنوی دانشجويان جديدالورود رشته‌های پزشكی اشاره كرد و گفت: سابق بر اين تنها سلامت جسمی و روانی اين دانشجويان مورد سنجش قرار می‌گرفت ولی قرار است پس از اين سلامت معنوی و سبك زندگی اسلامی نيز در مباحث مربوط به اين حوزه مورد بحث و ارزيابی قرار بگيرد.

 

محمدحسين آيتی، معاون دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به چاپ سومين شماره مجله قرآن‌پژوهی و طب و رونمايی از آن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور، اظهار كرد: در كنار اين مجله نيز دومين شماره از نشريه سبك زندگی اسلامی با محوريت سلامت با بهره‌مندی از درجه علمی و پژوهشی تهيه شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: هر دو مجله عليرغم اينكه نوپا است ولی در نمايه‌های بين‌المللی ايندكس می‌شود و از تمامی انديشمندان، پژوهشگران حوزه، علوم دينی، سلامت، قرآن و تمامی كسانی كه به مباحث قرآن‌پژوهی و طب و سبك زندگی اسلامی با محوريت سلامت علاقه‌مند و صاحب‌نظر هستند دعوت می‌كنيم تا مطالب خود را برای اين دو مجله ارسال كنند.

 

معاون دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه سند دانشگاه اسلامی نيز در شورای اسلامی شدن دانشگا‌ه‌ها در حال بحث و بررسی است، اظهار كرد: اين سند در چهار حوزه: آموزش، پژوهش، مديريت و فرهنگ دارای راهبردها و اقدامات خاص خود است كه تمامی اين راهبردها و اقدامات به تصويب نيز رسيده است.

آيتی ادامه داد: اخيرا نيز بنا شد كه يك راهبرد مخصوص حوزه علوم پزشكی در مورد رسيدگی و توجه به حقوق بيماران و رعايت اخلاق پزشكی به سند دانشگاه اسلامی اضافه شود كه پيشنهاد اين موضوع در جلسات قبلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح شده بود و با تصويب آن مباحث مربوط به سند به اتمام خواهد رسيد.

ی در بخش ديگری از سخنان خود به اجرای طرح سنجش سلامت معنوی دانشجويان جديدالورود رشته‌های پزشكی سراسر كشور اشاره كرد و گفت: اين طرح با همكاری مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت و دفتر مركزی مشاوره دانشجويی وزارتخانه در دستور كار قرار گرفته است.

معاون دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه تا اجرای مناسب اين طرح مقداری فاصله داريم، بيان كرد: هم اكنون تدوين پرسشنامه‌هايی كه بتواند سلامت معنوی يك دانشجو را ارزيابی كند را تحت قالب يك پروژه طراحی كرده‌ايم و پس از تكميل پروژه با همكاری اعضای هيئت علمی دانشگاه علوم پزشكی البرز و اختصاص منابع مالی به سمت عملياتی شدن آن پيش خواهيم رفت.

آيتی در ادامه يادآور شد: سابق بر اين تنها سلامت جسمی و روانی دانشجويان علوم پزشكی مورد سنجش قرار می‌گرفت ولی قرار است پس از اين سلامت معنوی و سبك زندگی اسلامی نيز در مباحث مربوط به اين حوزه مورد بحث و ارزيابی قرار بگيرد.

وی در ادامه به پنجمين جشنواره فرهنگی دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور نيز اشاره‌ای كرد و گفت: در پی انتخاب موضوع ويژه جشنواره چهار محور انتخاب و به فعالان اين حوزه ارائه شده است؛ در محور نخست اين بخش موضوع مهم عدالت در سلامت و پاسخگويی كه در مسائل فرهنگی و دينی ما نيز تاكيدات فراوانی به آن شده مورد نظر قرار گرفته است.

معاون دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ادامه گفت: جهاد اقتصادی با افزايش كارايی خدمات سلامت و اصلاح تقاضاهای غير واقعی خدمات و دارو با پزشك خانواده نيز از ديگر مسائلی است كه در محورهای اين بخش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی به بخش پايانی محورهای ياد شده نيز اشاره كرد و گفت: اصلاح الگو استفاده از خدمات و دارو نيز از ديگر محورهای مورد بحث اين جشنواره است، تاكنون تلاش‌های بسياری صورت گرفته است تا با قوانينی از طرف پزشك و بيمار مصرف دارو و خدمات را به حد معقول برسانند ولی متاسفانه هم اكنون استفاده از دارو و خدمات پزشكی در كشور ما چندين برابر ساير كشورهاست.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید