ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر بهداشت از پذیرش دانشجوی پرستاری در بیمارستانهای بزرگ از طریق کنکور و ارتقای رتبه دانشگاهها در سطح بین المللی خبر داد.
باقر لاریجانی افزود: هم اکنون بالاترین رتبه دانشگاهی در کشور ما دانشگاه تهران است که بین رتبه 300 تا 400 جهان است اما برنامه هایی را دنبال می کنیم که بتوانیم این رتبه را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: حدود 15 دانشگاه در ایران هستند که توانایی این را دارند که در بین رتبه های بالای دانشگاههای دنیا قرار بگیرند، پنج دانشگاه از این تعداد دانشگاه علوم پزشکی هستند که امیدواریم با تقویت شاخص های بین المللی در آنها رتبه آنها را در سطح جهانی ارتقا دهیم.
لاریجانی گفت: رتبه بندی های مختلفی در سطح دنیا برای دانشگاهها وجود دارد، برنامه وزارت بهداشت این است که فصل مشترک همه این رتبه بندی ها را مانند، تعداد مقالات، ارجاع به مقالات، نسبت استاد به دانشجو، وضعیت بین المللی بودن دانشگاه، اعتباربخشی بین المللی و... را به صورت شاخص های ملی به داشگاهها ابلاغ کنیم تا بتوانند رتبه خود را ارتقا دهند.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: برای این کار در هر منطقه آمایشی دانشگاههای علوم پزشکی رسالت های بین المللی را تعریف کرده ایم و یکسری اختیارات را به دانشگاهها داده ایم تا در زمان سریعتری بتوانند ارتقا جایگاه داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت ایرنا درباره تربیت پرستار در بیمارستانها گفت: آیین نامه آموزش پرستاری در بیمارستانها و هیئت علمی پرستاری بالینی به شکلی ابلاغ شده است که این کار از طریق دانشگاه مرجع و با مشورت گروههای همکار مانند سازمان نظام پرستاری، بورد پرستاری و دانشگاه های مختلف انجام می شود.
لاریجانی گفت: اجرای این طرح برای جبران کمبود پرستار در کشور لازم است و ظرفیت پذیرش پرستار در بیمارستانها باید در شورای گسترش وزارت بهداشت تصویب شود، بیمارستانهایی که می خواهند پذیرش دانشجوی پرستاری داشته باشند باید هیئت علمی بالینی داشته باشند و ظرفیت آموزشی لازم را برای این کار داشته باشند.
وی ادامه داد: حتما داوطلبان پذیرش پرستاری در بیمارستانها باید در کنکور شرکت کنند البته ممکن است برای پذیرش دانشجوی پرستاری در بیمارستانها، آزمون جداگانه ای برگزار شود، اجرای این طرح، سیاست وزارت بهداشت است و اگر هماهنگی های لازم انجام شود، از مهر امسال دانشجوی پرستاری در بیمارستانهای واجد شرایط از طریق دانشکده های پرستاری انجام می شود و اگر هماهنگی ها تا تاخیر انجام شد، این کار از ترم بهمن عملیاتی می شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید