ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ضمن عرض تبریک سال نو به همه کنکوریهای عزیز فقط 66روز تا آزمون دکتری و115روز تا آزمون کارشناسی ارشد باقی مانده و دراین مدت باقیمانده داوطلبان گرامی به چه مواردی باید توجه نمایند


به نظر می‌رسد داوطلبان با اولویت‌بندی برنامه‌های خود در ایام نوروز باید زمان‌های خود را مدیریت کنند و این را باور داشته باشند که مطالعه، امری مستمر است و گر چه ممکن است در روزهای اول نوروز با توجه به حجم بالای دید و بازدیدها وقت کمی برای مطالعه داشته باشند، ولی می‌توانند با یک برنامه‌ریزی شب‌ها مطالعه کنند و یا در محافل عمومی مانند کانون‌ها و مساجد و کتابخانه‌ها مطالعه خود را ادامه دهند.
داوطلبان و دانشجویان کنکوری همچنین می‌توانند با برنامه‌ریزی، مطالعه‌ای اثرگذار در ایام نوروز داشته باشند که نتیجه این سختی کوتاه را با رتبه و دانشگاه خوب خواهند دید.
البته هیچ برنامه مشخصی برای تمام داوطلبان و دانشجویان در ایام نوروز وجود ندارد، بنابراین هرکس با توجه به شیوه مطالعاتی خود در این ایام به مطالعه می‌پردازد، زیرا این روزها جدا از سایر ایام نیست و باید مطالعه در این ایام جدی گرفته شود، چرا که هر سوال می‌تواند داوطلب یا دانشجوی کنکوری را از صد نفر در کنکور جلو بیاندازد.
درایام تعطیلات عید چگونه مطالعه کنیم ؟
در صورتی که درست از تعطیلات عید استفاده شود ، شامل (حداقل) 12 روز مطالعاتی خواهد بود. در حالی که دانشجویان در این 12 روز مطالعاتی (که 7 روز نیز مربوط به استراحت خواهد بود) می توانند 10 ساعت مطالعه کنند که حدود 120 ساعت می شود.
یادتان باشد کنکور مسابقه است. ممکن است شما معتقد باشید که با مطالعاتی که در طول سال تحصیلی داشته اید ، بهتر است استراحت کنید ، اما بدانید که بسیاری از رقبای شما در این دوران مطالعه خواهند کرد و به طور قطع اگر شما این کار را نکنید از آنها فاصله خواهید گرفت. مطالعه در دوران عید 2 مزیت مهم دارد:
1- آمادگی مطالعاتی شما افت نمی کند:
دونده ای را تصور کنید که خود را برای شرکت در مسابقات آماده می کند و به صورت شبانه روزی تلاش می کند ؛ اما اگر 10 روز و یا بیشتر ، تمرینات خود را رها کند ، آمادگی او پایین می آید. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در سالهای گذشته به دلیل عدم مطالعه در دوران عید یا تابستان ، پس از شروع مجدد مطالعه ، احساس کرده اید کار دشواری در پیش دارید و به اصطلاح پشتتان باد خورده است ؛ البته در سالهای گذشته به دلیل نبودن حساسیت ویژه ، این موضوع اهمیت چندانی نداشت ؛ ولی در سال کنکور ارزش لحظات بسیار زیاد و تعیین کننده است.
2- فاصله خود را با رقبایتان حفظ خواهید کرد (یا از آنها پیشی می گیرید):
تصور کنید در دوران عید برخی از رقبای شما درس می خوانند و برخی دیگر درس نمی خوانند ، در این صورت اگر شما خوب مطالعه کنید از کسانی که درس نخوانده اند ، سبقت گرفته و در ضمن فاصله خود را نسبت به دانشجویان ی که درس خوانده اند نیز حفظ کرده اید.
برای برنامه ریزی درسی در ایام عید اراده داشته باشید
تجربه نشان داده است ، ایام عید دانشجویان و داوطلبان کنکور که تصمیم می گیرند مطالعه کنند ، به کمتر از 50 درصد پیش بینی خود دست پیدا می کنند ؛ البته این موضوع بستگی به محیط منزل دارد ، اما به شما اکیدا توصیه می کنیم که این فرصت خوب مطالعاتی را از دست ندهید و محکم و بااراده از بیشترین توان خود استفاده کنید.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان (مرتضی)

    سلام
    لطفا کلید سوالات Phd داروسازی سال 95 را در سایت قرار دهید. دفترچه سوالات را در روز آزمون از دانشکده مون گرفتم اما کلیدش رو نمی تونم گیر بیارم.
    اگر کمک کنید ممنون میشم باتشکر

  • چشم الان امکانش نیست ولی تو این هفته قرارمیدیم

  • سلام
    لطفا سوالات دکتری سال 95
    رشته های نانو بیوتک پزشکی وسامانه ای
    ژنتیک پزشکی تولید مثل
    علوم تشریح
    ویروس شناسی
    علوم سلولی کاربردی
    مهندسی بافت

    را درسایت قراردهید

  • سلام
    چشم اواسط هفته آینده قرارمیدیم

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید