ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

به گزارش نشریه راهبرد سلامت به نقل از ایرنا، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در علوم پزشکی با بیان اینکه باید برای تامین هیئت علمی تلاش کنیم گفت:

برای دانشگاه‌ها افتخار آمیز است که اساتید برجسته را به دانشگاه بیاوریم. همچنین امیدواریم ارتباطات بین المللی را گسترش داده و تشکیلات جدید حوزه پزشکی سامان پیدا کند.
لاریجانی افزود: تاسیس دانشکده فناوری‌های نوین، دانشکده بین رشته‌ای و مرکز تحقیقات گلوبال هلث که با همکاری دانشگاه هاروارد و امپریال کالج تاسیس خواهد شد سه مصوبه شورای گسترش حوزه علوم پزشکی بوده است که امیدواریم با بهره گیری از مشاوران توان رقابت را بالا ببریم.
وی با بیان اینکه در حوزه هیئت علمی نیاز به توسعه داریم، در سال آینده 500 عضو هیئت علمی آموزشی و 250 عضو هیئت علمی پژوهشی به غیر از بیمارستان فرهیختگان به دانشگاه آزاد علوم پزشکی افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی پیشرفته و پیچیده نیز تصریح کرد: بخشی از بیمارستان فرهیختگان را برای درمان‌های خاص اختصاص دادیم و اورژانس های بیمارستان‌های ما باید در تمام طول سال متخصص داشته باشند.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در علوم پزشکی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار کرد: نگاه تخصصی در حوزه علوم پزشکی در حال گسترش است و شورای جذب، پژوهش و آموزش سامان یافته است.
لاریجانی با اشاره به پیگیری‌های وزیر بهداشت تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده به واحدها و معاونت‌های وزارت بهداشت دستور همکاری با دانشگاه آزاد داده شد و می‌توانیم با استفاده از دانشگاه‌های علوم پزشکی که مجوز تحصیلات تکمیلی دارند در دانشگاه‌های خودمان این دوره‌ها را راه‌اندازی کنیم.
وی همچنین با اشاره به امکان استفاده از خدمات بیمارستان میلاد برای آموزش گفت: همچنین برای راه اندازی مراکز تحقیقاتی با وزارت بهداشت به تفاهم رسیدیم.

 

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در علوم پزشکی با اشاره به گسترش تحصیلات تکمیلی، میان رشته‌ای، دوره‌های مجازی و جذب نخبگان به عنوان برنامه‌های آتی این حوزه اظهار کرد: حداقل یک مرکز تحقیقاتی در هر استان باید تاسیس شود. همچنین قراردادی نیز برای راه اندازی نشریات علمی منعقد کرده‌ایم.
وی با یادآوری مهندسی جدید در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد یک واقعیت پاک نکردنی است و ما باید برای از بین بردن عیوب آن تلاش کنیم.

لاریجانی با بیان این که دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا است، تصریح کرد: 60 درصد از ظرفیت آموزش عالی کشور و 40 درصد از آموزش پزشکی را پوشش داده است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پزشکی افزود: این دانشگاه با 86 واحد در حوزه علوم پزشکی، یک هزار و 700 نفر عضو هیات علمی، 19 بیمارستان در دست احداث در این حوزه فعالیت می کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در حوزه پزشکی با تجزیه و تحلیل محیطی، در تک تک واحدهای پزشکی مشکلات را بررسی کردیم و نتیجه به شکل گیری نقشه توسعه علوم پزشکی انجامید.

وی درباره تدوین سند توسعه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد این سند حاوی برنامه عملیاتی، سیاست ها و جهت گیری های کلان دانشگاه در حوزه علوم پزشکی است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پزشکی دیگر سیاست های کلان نقشه توسعه پزشکی را یادآور شد و گفت: تصمیم گیری مبتنی بر تحقیق و تحقیق مبتنی بر شرایط، نیازها و خواسته های کشور، توجه به خلق دانش و ارتقای نیروی انسانی از دیگر سیاست های نقشه توسعه حوزه پزشکی است.

لاریجانی با بیان اینکه امروز قرار است با افرادی که از واحدهای مختلف آمده‌اند برنامه عملیاتی این نقشه را آماده کنیم، اظهار کرد: این نقشه حاوی سیاست‌ها، راهبردهای کلان و جهت گیریهاست و باید تصمیم‌گیریهای ما مبتنی بر تحقیق و شرایط کشور و آینده شغلی افراد باشد.
وی با بیان اینکه باید به فضای دانش کمک کنیم و نیروی انسانی خود را ارتقا دهیم، گفت: همچنین باید حیطه‌های نوین را توسعه دهیم. براین اساس گسترش تحصیلات تکمیلی، میان رشته‌ای‌ها و ارتباطات بین المللی در دستورکارمان قرار دارد.
لاریجانی با اشاره به برنامه های حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: از جمله این برنامه‌ها تلاش برای کسب منابع بیشتر، تعریف عرصه‌های بالینی، حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی، تقویت مهارت دانش‌آموختگان، افزایش تعلق سازمانی و انگیزه، ‌بهره وری و هدفمند کردن منابع،‌ توجه به اخلاق پزشکی،‌ تاثیر ارتباطات اجتماعی و ارائه خدمات درمانی پیشرفته و پیچیده است.

باقر لاریجانی همچنین در سخنرانی خود از امضای قرارداد و تفاهمنامه با سازمان تامین اجتماعی خبرداد.

وی با اشاره به ایجاد چارچوب جدید برای جذب هیات علمی، به دیگر برنامه های این حوزه پرداخت و گفت: جذب استادان وابسته پزشکی یکی از سیاست های ما به شمار می رود، استفاده از این افراد به عنوان استاد راهنما و مشاور در پایان نامه ها قطعا به ارتقا کیفی این حوزه کمک خواهد کرد.

لاریجانی با تاکید بر ایجاد نظام آموزشی مبتنی بر تحقیق اظهار داشت: در رتبه بندی بین المللی QS، دانشگاه آزاد جایگاه چهارم را دارد ولی باید تلاش کنیم تا این جایگاه را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه با اشاره به حیطه آموزش تکمیلی در حوزه پزشکی گفت: در گذشته برای اخذ مجوز ایجاد رشته حداقل 12 سال زمان لازم بود که این زمان در حال حاضر به دو سال تقلیل یافته است.
قائم‌مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پزشکی با تاکید بر ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه از جذب 500 عضو هیات علمی آموزشی و 250 عضو هیات علمی پژوهشی در حوزه علوم پزشکی برای سال آینده خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت 86 واحد و 1798 عضو هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی این دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی در 51 رشته، 61 هزار دانشجو و 11 بیمارستان دارد.
لاریجانی با بیان اینکه معماری جدیدی در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است، گفت: آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در حوزه پزشکی تحت نظر وزارت بهداشت است و تعاملات این وزارتخانه با مجموعه افراد درون این حوزه بیشتر است، بنابراین مجموعه مسئولیت‌ها در این زمینه در دانشگاه به خود حوزه پزشکی سپرده شده است.
لاریجانی با اشاره به نقشه توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: مشکلات واحدها را بررسی کردیم و با تجزیه محیطی در حال طراحی راهبردها هستیم که در نهایت نتیجه بررسی‌ها منجر به نقشه توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد شد.
وی با بیان اینکه این نقشه مجموعه‌ای از سیاستگذاری‌ها برای توسعه حوزه پزشکی است گفت: قصد داریم گسترش‌های کمی و کیفی را هدفمند شود و در چارچوب آمایش سرزمین به آن نگاه کنیم . بی‌شک برای اجرا و عملیاتی کردن آن نیز برنامه داریم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید