ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی سامانه Sbmuscholar و ایجاد دانشکده مجازی پژوهش برای توانمندسازی اعضای هیات علمی خبر داد.

دکتر افشین زرقی در آخرین شورای پژوهشی دانشگاه با ارائه گزارشی گفت: H-index دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۹۵ و سرانه مقاله به ازای هیات علمی از ۰.۹۵ در ۴ سال پیش به ۲.۱ افزایش یافته است. از طرفی ۳۰ درصد به مجموعه اساتید فعال در حوزه پژوهش نیز افزوده شد.
وی از کسب ۱۶۲۵ امتیاز و کسب رتبه دوم در فناوری پزشکی خبر داد و گفت: یکی از اولویت های سال آینده معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آموزش مجازی پژوهش در علوم پزشکی است. در حال محتواسازی آن هستیم و هدف، ایجاد دانشکده مجازی پژوهش برای توانمندسازی اعضای هیات علمی است.
زرقی روند تولید مقاله را با استناد به وزارت بهداشت را صعودی اعلام کرد و گفت: امسال ۳ هزار و ۵ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید شد.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به اهمیت توسعه پژوهش های تولید محور اشاره کرد و گفت: دانشگاه هایی می توانند کشورها را در شاخص های مختلف توسعه یافتگی ارتقاء دهند که پژوهش محور باشند و بتوانند پژوهش ها را به رفاه و ثروت برای جامعه تبدیل کنند.
وی ادامه داد: توسعه کمی دانشگاه ها به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد. در مسیر توسعه، باید شاخص های کیفی و اثرگذاری تحقیقات مدنظر قرار گیرد.
دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این شورا با تشکر از تمام فعالیت های حوزه پژوهش، تحقیقات و فناوری که به دست همکاران در دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است، ابراز امیدواری کرد این روند در سال آینده با شتاب بیشتری دنبال شود.
وی با اشاره به اهمیت انجام پژوهش های نافع، ادامه داد: تحقیقاتی باید مورد توجه باشد که مشکلات مردم در حوزه سلامت را حل کند؛ در این راستا هم نگاه شهری و استانی و هم نگاه ملی اهمیت دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پژوهش برای ارائه بهتر خدمات در حوزه سلامت باید HSR باشد، گفت: پژوهش باید آموزش ما را نیز اصلاح کند.
آقاجانی توجه به پژوهش های عمیق، کارآفرین، ثروت آفرین و طرح های خدمت محور را مهم اعلام کرد و اظهار داشت: دانشگاه نباید مانع شرکت های دانش بنیان برای تولید محصول باشد بلکه باید مسیر را برای ادامه فعالیت اینگونه شرکت ها فراهم کند.
وی ابراز امیدواری کرد: تلاش خواهیم کرد در سال آینده نتیجه تلاش ها در حوزه پژوهش اثرگذارتر باشد و با فکر و اندیشه اساتید بزرگ، مسیر اعتلای دانشگاه را به خوبی طی کنیم.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید