ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای سال تحصیلی 97 خبر داد.
محمدرضا فراهانی گفت: حدود 88 درصد دانشجویان سیگاری، مصرف دخانیات را از دبیرستان شروع کرده اند.این طرح در قالب های پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) و CHQ انجام می شود. البته بررسی‌ها نشان داد نتایج روش CHQ بهتر بوده است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم این تست را با سرعت بیشتری انجام دهیم، میزان بیشتری از اختلالات روانی را شناسایی می کنیم و پیشرفت بیشتری خواهیم داشت، اما تاکنون به این روش دست پیدا نکرده ایم. با این وجود به دنبال تست سوم که تست مدرنی است و در دنیا انجام می شود، هستیم تا از این طریق، نتایج آن را بررسی کنیم و از ابتدای امسال طراحی این تست آغاز شده است.
وی گفت: هم اکنون در حال طراحی تست سوم سلامت روان هستیم تا بتوانیم با پرسش و پاسخ، اختلالات روانی را در بین دانشجویان پایش کنیم، زیرا مصاحبه با تک تک دانشجویان بسیار پرهزینه‌تر است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اجرای فاز سوم پژوهش سیمای زندگی دانشجویی در سال جاری و مطالعه انجام شده روی دانشجویان علوم پزشکی گفت: بر اساس نتایج این تحقیق از 88درصد جمعیت دانشجویی مورد بررسی که در طول عمر خود یک بار اصطلاحا لب به سیگار زده بودند، فقط 18 درصد پس از ورود به دانشگاه سیگار را امتحان کرده بودند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ادامه داد: بعد از اجرای فاز سوم این طرح پژوهشی، می‌توان به صورت مقایسه‌ای وضعیت دانشجویان را در سال‌های مختلف بررسی و نتایج آن را اعلام کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید