ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

قائم مقام وزیر علوم از رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح برای طی کردن خدمت سربازی دانش آموختگان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در پارک‌های علم و فناوری خبر داد.
عبدالرضا باقری افزود: مسئولیت ما در دوران تحریم‌ها سنگین‌تر است و همچنان که در دوران جنگ یک عرصه طلایی جهت تامین نیازهای نظامی و دفاعی شکل گرفت، اکنون چنین فرصتی برای پارک‌های علم و فناوری نیز فراهم شده است. در این دوره تحریم می‌توان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به تامین نیازهای دستگاه‌های مختلف پرداخت.
وی ادامه داد: در استان‌هایی که به تازگی در حال احداث پارک‌ها هستیم از نظر فیزیکی نزدیکی میان دانشگاه و پارک‌ها لحاظ شده است البته در برخی از استان‌ها به اقتضای امکانات چنین نشده، ولی باید با وجود فاصله فیزیکی میان پارک و دانشگاه ارتباط پویا شکل بگیرد.
باقری با بیان اینکه امروز باید به دنبال شکل‌دهی دانشگاه‌های جامعه محور و یا دانشگاه نسل سوم باشیم، افزود: یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم ایجاد پارک‌های علم و فناوری است که بسترهای مناسبی نیز جهت شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می‌شود و تقریباً می‌توان گفت زیرساخت‌های مذکور در تمام استان‌های کشور، چه در دانشگاه‌ها و چه در پارک‌ها ایجاد شده است.
قائم مقام وزیر علوم اظهار داشت: به مرور زمان در حال تدوین سیاست‌گذاری‌های متناسب با ایجاد دانشگاه نسل سوم هستیم. طبیعتاً اکثر قوانین و مقررات بایستی دگرگون شوند و باید در دانشگاه‌های نسل جدید از ایده‌های دانشجویان کارشناسی حمایت شود و این حمایت در بستر پارک‌ها نیز ممکن است.
وی با بیان اینکه ایده‌هایی که در صورت حمایت و پیگیری می‌توان به دانش و فناوری تبدیل شوند، افزود: در حال تدوین یک بسته حمایتی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل کارشناسی هستیم برای اینکه بتوانند پس از اتمام تحصیل به بازار کار وارد شوند و از مهارت‌های کافی برخوردار باشند.
باقری در ادامه گفت: همچنین در حال رایزنی با ستاد نیروهای مسلح هستیم تا دانشجویان فارغ‌التحصیل مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد بتوانند دوران خدمت مقدس سربازی خود را در پارک‌های علم و فناوری بگذرانند تا از ظرفیت‌های علمی آنان استفاده شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید