ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد گفت: براساس طرح پایش آزاد، تغییراتی در واحدهای درسی دانشجویان این دانشگاه ایجاد خواهد شد.
بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اظهار داشت: شناسایی مسائل اولویت دار کشور در حوزه های علم و فناوری و ارائه سیاست ­ها، راهبردها و برنامه های کاربردی هدفمند جزو ضرورت های دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تاسف از عدم کارایی مناسب پژوهش در کشور، تاکید کرد: علیرغم رشد چشمگیری که در دوره های تحصیلات تکمیلی در حوزه آموزش عالی صورت گرفته، اما متاسفانه در حوزه پژوهش شاهد سردرگمی و عدم کارایی هستیم.
رنجبر با بیان اینکه دانشگاه ها در حل چالش های کشور نقش کمرنگی دارند، افزود: یکی از دلایل این امر آموزش محور بودن دانشگاه هاست. اساتید و دانشجویان در دانشگاه های آموزش محور دارای برنامه های مشخص آموزشی هستند، اما اعضای هیئت علمی در اینگونه دانشگاه ها از برنامه علمی مشخص و مدونی بهره مند نیستند.
وی توسعه برنامه محور و هم افزایی پژوهش دانشگاه در راستای رفع نیازها و برنامه های کلان کشور، تبدیل دانشگاه به یک سازمان پژوهشی پاسخگو به نیازهای کشور، همگام سازی دانشگاه با تحولات جامعه و پیشرفت های علوم و فناوری، هدفمند کردن آموزش و راه اندازی رشته های جدید را از اهداف طرح پایش عنوان کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس طرح پایش، تغییراتی در واحدهای درسی ایجاد می شود، گفت: در اجرای طرح پایش به گونه ای حرکت می کنیم که بین دانشگاه و صنعت آشتی و تعامل مثبت صورت گیرد و چالش های جامعه توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه برطرف شود.
رنجبر افزود: تبدیل هدفمند و منسجم چالش ها به موضوعات پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری دانشجویان از اهداف اصلی طرح پایش است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید