ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دانشگاه آزاد از راه‌اندازی واحد دانشگاهی ویژه معلولان با عنوان «واحد بین‌المللی فرشتگان» با محوریت ناشنوایان در این دانشگاه خبر داد.
محمدمهدی طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه خاصی برای آموزش های عالی ویژه معلولان در نظر گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه پیشنهاد راه اندازی واحد دانشگاهی معلولان سال گذشته از سوی دکتر مقداری استاد دانشگاه صنعتی شریف به شورای گسترش آموزش عالی ارائه شد، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی با راه اندازی این واحد را اعلام کرد، اما لازم بود یک مجموعه با جدیت و پس از حدود ۹۰ سال برای معلولان که استعدادهای بسیار خوبی دارند، تدابیر لازم را بیاندیشد.از این رو پیشنهاد تأسیس این واحد دانشگاهی به دانشگاه آزاد اسلامی ارائه و مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن در هیأت امنای مرکزی دانشگاه مصوب شد.
طهرانچی با بیان اینکه واحد دانشگاهی ویژه معلولان با عنوان واحد بین المللی فرشتگان با محوریت ناشنوایان در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود، گفت: البته این واحد در آینده گسترش خواهد یافت و برای دیگر معلولان جسمی نیز یک فضای آموزشی ایجاد می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تفاوت های آموزشی واحد بین المللی فرشتگان با دیگر واحدهای دانشگاهی، گفت: در این واحد دانشگاهی، فضاهای آموزشی به خصوصی در نظر گرفته شده است. همچنین اساتید باید با زبان اشاره آشنایی کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه واحد بین المللی فرشتگان از مهرماه کار خود را آغاز خواهد کرد، اظهار داشت: هماهنگی های اولیه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته و جلسه شورای راهبری راه اندازی این واحد در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. همچنین یک تیم مأمور یافتن فضای مناسب برای راه اندازی دانشکده های این واحد دانشگاهی است.
طهرانچی با بیان اینکه نظام آموزشی عالی در حق معلولان غفلت کرده، گفت: باید برای جبران این غفلت همگرا شویم و با نگاه ویژه ای برای راه اندازی رشته ها و به رسمیت شناختن حضور این عزیزان در عرصه آموزش عالی و ارتباط آنان با جامعه تلاش مضاعفی انجام دهیم. دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده و امیدوارم با رایزنی های لازم با وزارت علوم این غفلت چند ساله جبران شود

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید