ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از تصویب آیین‌نامه دکتری تخصصی استاد محور برای دانشجویان بین‌المللی توسط وزارت بهداشت خبر داد.
دکتر احمد اسماعیل‌زاده افزود: مقوله جذب دانشجویان بین‌المللی در مراکز تحقیقاتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پردیس بین‌الملل است که با توجه به مسائلی که این مراکز در پذیرش دانشجویان خارجی داشته‌اند، پیگیری تصویب آیین‌نامه دکتری تخصصی استاد محور در دستور کار قرار گرفت.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره شرایط و روش پذیرش در دوره دکتری تخصصی استاد محور گفت: متقاضیان این دوره باید دانشنامه کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و یا بالاتر، متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا به تشخیص استاد راهنما، تایید واحد آموزش‌دهنده و تصویب کمیته پذیرش دانشجویان بین‌المللی داشته باشند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه مدتی پیش وزارت بهداشت آیین‌نامه مذکور را منحصراً برای دانشگاه علوم پزشکی تهران و تنها برای جذب دانشجویان بین‌المللی مصوب کرد.
اسماعیل زاده با بیان اینکه طبق آیین‌نامه مذکور استاد راهنما با درخواست دانشجو، موافقت کتبی استاد و با تایید واحد آموزش‌دهنده ذیربط تعیین می‌شود، گفت: در صورت نیاز به پیشنهاد استاد راهنما، هدایت پایان‌نامه دانشجو را دو استاد راهنما به‌طور مشترک انجام می‌دهند اما مسئولیت نهایی پایان‌نامه برعهده استاد راهنمای اول است.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل علوم پزشکی تهران اضافه کرد: استاد راهنمای اول باید عضو هیئت‌علمی دانشگاه با مرتبه دانشیاری و بالاتر و دارای حداقل چهارمقاله منتشر شده در مجلات علمی- پژوهشی معتبر باشد ضمن اینکه برخورداری استاد راهنمای دوم از مرتبه استادیاری و h-index حداقل ۵ با نمایه Scopus نیز ضروری است.
اسماعیل زاده با اشاره به شرایط تحصیل دانشجویان این دوره گفت: دوره تحصیل دانشجویان دکتری تخصصی بین‌المللی به‌صورت تمام‌وقت حداقل ۳ سال و حداکثر ۵ سال خواهد بود و براساس نیاز دانشجو و اولویت‌های پژوهشی، دانشجو موظف است قبل از انجام پروژه تحقیقاتی پایان‌نامه، حداقل ۶ واحد و حداکثر ۱۰ واحد از دروس مرتبطی را که استاد راهنما تعیین می‌کند را با موفقیت بگذراند.
وی افزود: هر دانشجوی دکتری تخصصی استاد محور می‌تواند حداکثر سه استاد مشاور با نظر استاد راهنمای اول داشته باشد و درصورتی‌که استاد راهنمای اول از اعضای هیئت‌ علمی بالینی باشد، استاد راهنمای دوم حتماً باید از همکاران دارای PhD در رشته مربوطه انتخاب شود.
وی با اشاره به اینکه دانشجو پس از گذراندن واحدها باید در پایان سال اول تحصیل در آزمون کمیته عبور از مرحله اول به مرحله دوم شرکت کند، اظهار داشت: هر دانشجو حداکثر دو بار امکان شرکت در این آزمون را خواهد داشت و درصورتی‌که قادر به قبولی نباشد به وی MPhil رشته مربوطه اعطا خواهد شد و از ادامه دوره دکتری تخصصی محروم می‌شود.
وی ادامه داد: دانشجو باید در چارچوب طرح پیشنهادی استاد و حداکثر تا پایان سال اول از پروپوزال پایان‌نامه دکتری خود در حضور هیئت‌ داوران دفاع کند که پس از تایید دانشجو موظف است طرح را در سامانه پژوهش‌یار ثبت کرده و نسبت به اخذ واحد پایان‌نامه اقدام و تا زمان دفاع، در نیمسال‌های بعدی نیز واحد پایان‌نامه را اخذ کند.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: ارزیابی پایان‌نامه دانشجویان دوره دکتری تخصصی استاد محور براساس کیفیت علمی پژوهش، میزان نوآوری، چگونگی دفاع از یافته‌های پژوهشی و نحوه نگارش آن و مطابق با کاربرگ ارزیابی انجام می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید