ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما نباید به هر قیمتی و به شیوه کیفی اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی کنیم و اگر شیوه فعلی اصلاح نشود در آینده سقوط خواهیم کرد.

دکتر محمود فتوحی در نشست هم اندیشی پروژه اقتصاد مقاومتی با محوریت "ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه به تراز بین المللی" با تاکید بر اینکه معیارها و شاخصهای ارزیابی فعالیت‌های بین المللی دانشگاه‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرند، گفت: ما به اندازه کافی در حوزه کمیت کار کردیم الان وقت این است که شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی با بازنگری جدی از کمی گرای به سمت کیفیت حرکت کنند. و دانشگاه‌ها در سطح بین المللی باید معیارهای کیفی از بعد اثربخشی اجتماعی و انتشارات را مدنظر قرار بدهند.
وی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجوی خارجی به هر قیمتی امر درستی نیست گفت: بسیاری از دانشجویان خارجی که به دانشگاه‌های کشور مراجعه می‌کند از کیفیت لازم برخورد دار نیستند و ما نباید به هر قیمتی و صرفاً به صورت کمی اقدام به پذیرش دانشجو خارجی نمائیم. و اگر شیوه فعلی اجرا نشود سقوط خواهیم کرد.
دکتر فتوحی در ادامه به روش پذیرش دانشجویان در دوره دکتری انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر این شیوه پذیرش که دانشجویان از طریق کنکور وارد دوره دکتری می‌شوند از کیفیت لازم برای شناخت و جذب دانشجوی کیفی برخوردار نیست. و باید این نحوه تغییر و دانشگاه‌ها به طور مستقیم در پذیرش دانشجویان دکتری خود اقدام کند.
در ادامه دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی طی سخنانی بر ضرورت افزایش استانداردهای دانشگاه‌ها برای ارتقای این مراکز در عرصه‌های بین المللی تاکید کرد و گفت: ما برای حضور در عرصه جهانی نیازمند حمایتهای بیشتر در ساختارها هستیم تا بتوانیم در همه بخشها اعم از نرم افزاری و خدماتی فعالیت‌های خوبی داشته باشم و پذیرای دانشجویان خارجی شویم.
رئیس دانشگاه خوارزمی همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان ما از نظر اعتباری و ارزی با مشکلات مواجهی هستند گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان ارز بگیر و استفاده از فرصتهای مطالعاتی به دلیل مشکلات اعتباری در سال جاری کاهش یافته است بنابراین با توجه به اینکه در فصل بودجه ریزی هم قرار داریم لازم است توجه خاصی برای این جنبه نیازمندی دانشجویان و دانشگاه‌ها در تصمیم گیریی‌های مسئولین اتفاق بیفتد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید