ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از قطع اعزام دائم دانشجو در رشته‌های تخصصی علوم پزشکی به خارج از کشور خبر داد.
حمید اکبری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اعزام دانشجو برای دوره‌های بلند مدت در رشته‌های تخصصی علوم پزشکی به طور کامل متوقف شد در واقع این وضعیت از سال‌های گذشته روند کاهش را داشته است، اما با ایجاد رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها داخل کشور، این اعزام در سال جاری کاملاً متوقف شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی رشته‌های تخصصی موجود در دانشگاه‌های دنیا در دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور راه‌اندازی شده است؛ بنابراین ضرورتی به اعزام دانشجو برای تحصیل در این رشته‌ها به صورت طولانی مدت نداریم.
اکبری خاطر نشان کرد: متأسفانه محدودیت‌های ارزی موجب شده در عرصه اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت فرصت مطالعاتی به خارج از کشور با محدودیت مواجه شویم و آمار دانشجویان اعزامی کم و روند کاهشی را داشته است و بر اساس بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد این اعزام در دانشگاه‌ها علی‌رغم محدودیت اعتبار صورت می‌گیرد.
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص اعزام دانشجو به دوره‌های کوتاه مدت علوم پزشکی نیز تاکید کرد: معتقدیم این ارتباط کوتاه مدت با دانشگاه‌های خارج از کشور ضرورت دارد و ارتباط ما با مراکز علمی دنیا باید حفظ شود تا بر این اساس در جریان آخرین دستاورد‌های علمی دانشگاه‌های دنیا قرار بگیریم به همین جهت اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت باید حفظ شود.
وی تاکید کرد: ارز اختصاصی بانک مرکزی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان همان ارز نیمایی است و ارزی با قیمت پایین‌تر در اختیار دانشگاه‌ها قرار نمی‌گیرد به همین جهت هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید