ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی از بازنگری بیش از ۹۰ درصد رشته‌های علوم پزشکی در کشور خبر داد.
دکتر سید حسن امامی رضوی راه‌اندازی و توجه به رشته‌های میان‌رشته‌ای را یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه آموزشی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی این نوع رشته‌ها امروزه یکی از نیازهای جدید جامعه به حساب می‌آید؛ چرا که مشکلات اصلی جامعه به حوزه‌های درمان و بهداشت تا حدودی در کشور برطرف شده است. اما وقتی می‌خواهیم در مرزهای دانش حرکت و مرجعیت علمی کسب کنیم، باید دنبال رشته‌هایی باشیم که اثربخشی داشته باشد و نیازهای مردم را برطرف کند.
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های درسی رشته علوم پزشکی بازنگری شده است، گفت: بر اساس برنامه تدوین‌شده، بازنگری هر رشته‌ای هر ۵ سال یک بار انجام می‌گیرد. اما در روش بازنگری نیازمند یک‌سری نوآوری بودیم که خوشبختانه به این موضوع نیز دست یافتیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بازنگری رشته‌های علوم پزشکی مدام در حال انجام است و می‌توانیم بگوییم سرفصل‌های آموزشی رشته‌های علوم پزشکی تقریباً به‌روز است. مثلاً یکی از مواردی که در حوزه‌ بازنگری به عنوان آموزش پاسخگو مورد توجه قرار دادیم، موضوع تدوین برنامه‌های آموزشی مبتنی بر توانمندی و پیامد است، به همین جهت از دو سال پیش برنامه درسی آموزش رشته‌ پزشکی عمومی و دامپزشکی بر اساس همین نیاز طراحی شد و امروزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرایی می‌شود و در حال اجرای بازنگری رشته‌ داروسازی هستیم.
دکتر امامی رضوی خاطر نشان کرد: بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های علوم پزشکی مبتنی بر توانمندی، یکی از نوآوری‌هایی بود که توانستیم اجرایی کنیم.
وی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی نیز گفت: همواره این موضوع در وزارت بهداشت مورد رصد قرار می‌گیرد، البته ما در برخی از رشته‌های علوم پزشکی به آن نیازی که لازم بود، دست یافتیم. اما به طور کلی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی با توجه به نیازهای جامعه روند کاهشی یا افزایشی دارد، بنابراین ما به دنبال تغییر الگو در پذیرش‌های خود هستیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید