ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی دانشگاه شهیدچمران اهواز از اعمال سیاست دوگانه در پذیرش دکتری، گفت: مصوبه ساماندهی دکتری را فقط دانشگاههای کوچک اجرا می کنند.


دکتر علیرضا جلیلی فر گفت: اگر سیاست وزارتخانه این است که با توجه به نیازِ بازار، ظرفیت‌ها را تعدیل کند و پذیرش‌ها براساس توانمندی دانشگاه‌ها باشد؛ اقدام بسیار خوبی است و دانشگاه‌ها نیز مخالفتی با آن ندارند.
وی با بیان اینکه نسبت به اجرای این سیاست از سوی وزارت علوم مردد است افزود: در جلسه‌ای که در تهران برگزار شد، سایر همکاران دانشگاهی ما نیز همین تردید را دارند و از طرفی نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که این سیاست یکسال اجرا، و سال بعد متوقف خواهد شد.
دکتر جلیلی فر افزود: اما به نظر بنده وزارت علوم، استانداردهای دو گانه ای در اجرای این سیاست اعمال می‌کند؛ چرا که اگر مسئولین واقعاً تصمیم به تغییر رویه دارند، چرا این سیاست را فقط در برخی دانشگاه‌های کوچک اجرایی می‌کنند و دانشگاه‌های بزرگ از جمله دانشگاه‌های تهران با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند، در نهایت از این امر مستثنی می‌شوند؟
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه از حذف برخی رشته‌ها در سال‌های آینده خبر داد و گفت: پیش بینی من این است که به دلیل نبودِ عضو هیأت علمیِ استاد تمام و یا دانشیار، در سال ۱۳۹۹ در برخی رشته‌ها از جمله زبانِ فرانسه جذب دانشجوی دکتری نخواهیم داشت.
جلیلی فر همچنین با اشاره به پذیرش نشدنِ دانشجوی دکتری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ گفت: در سالهای اخیر برای بعضی از رشته‌ها، یکسال در میان جذب دانشجو داشتیم؛ به طور مثال سال ۹۶، در رشته آموزش زبان انگلیسی به این دلیل که نسبت نامناسب دانشجویان به اعضای هیأت علمی، دانشجو جذب نکردیم و سال بعد از آن، پذیرش داشتیم. همچنین ظرفیت پذیرشِ مقطع دکتریِ رشته مشاوره را تعدیل کردیم.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید