ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

براساس نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای،‌ رشته‌های دندانپزشکی، علوم دهانی و داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایگاه برتر را در میان دانشگاه‌های کشور بدست آوردند.
نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۱۹ برای سومین سال، گزارش رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد.
رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۱۹ در ۵۴ رشته و در قالب پنج حوزه کلی مهندسی؛ ۲۲ رشته، علوم پایه؛ هشت رشته، علوم زیستی؛ چهار رشته، علوم پزشکی؛ شش رشته و علوم اجتماعی؛ ۱۴ رشته صورت گرفته است.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران در دو رشته دندانپزشکی و علوم دهانی و داروسازی و علوم دارویی رتبه برتر را میان دانشگاه‌های کشور به دست آورده است.
این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته پزشکی بالینی به همراه دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم (عج)، کرمانشاه و مازندران، در رشته سلامت عمومی در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در رشته پرستاری با همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و دانشگاه تربیت مدرس جایگاه نخست را کسب کرده است.
همچنین در رشته فناوری پزشکی نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه‌های برتر شناخته شده‌اند.
رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شد و به صورت سالانه به‌روزرسانی می‌شود.
نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۹ از پنج شاخص تعداد تولیدات علمی در هر موضوع دانشگاهی (PUB)، تعداد تولیدات علمی در مجلات برتر در هر حوزه (TOP)، درصد همکاری‌های بین‌المللی در تولید مقالات (IC)، میانگین تأثیر مقالات (CNCI) و تعداد برندگان جوایز مشهور بین‌المللی (Award) جهت ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا بهره گرفته است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید