ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: نخستین دانش شهر این دانشگاه با رویکرد شهر هوشمند در واحد نجف آباد تأسیس می‌شود.
دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: فرصت‌های منحصر به فردی در این دانشگاه وجود دارد و واحد نجف آباد یکی از واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی افزود: باید نیازهای جدید جامعه و کشور را شناسایی کنیم و بر اساس این شناخت به باز تعریف نقش و جایگاه دانشگاه برسیم. دراین راستا قرار است نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور با رویکرد شهر هوشمند، به منظور استقرار مراکز رشد و واحدهای فناور و ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مجتمع‌های صنفی و خدماتی در واحد نجف آباد تأسیس شود.
دکتر دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها، افزود: برای دستیابی به نسل سوم دانشگاه، باید فضایی ایجاد کنیم که اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان به این باور برسند که در دانشگاه سهم دارند. باید نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و نگاهی سیستمی و کلان به حوزه فناوری و نوآوری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بودند و افراد با گرفتن مدرک مشغول به کار می‌شدند؛ در نسل دوم، دانشگاه به سمت پژوهش محور بودن سوق یافت و در نسل سوم، کارآفرینی محور فعالیت‌های دانشگاه شد و امروز در حال گذر از نسل سوم به چهارم دانشگاه‌ها هستیم، نسلی که در آن، دانشگاه جامعه را هدایت می‌کند.
دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل سوم با توجه به شرایط، نیازمند مؤلفه‌هایی نظیر مراکز رشد، فعالیت‌های دانش‌بنیان و حرکت‌های شتاب‌دهنده هستیم و روش مدیریت در این نوع دانشگاه‌ها مبتنی بر هدایت جامعه به سمت کارآفرینی است. از این رو باید فرصت‌ها را به نحو احسن شناسایی کرده و در جهت استفاده بهینه از این فرصت‌ها، گام‌های عملی برداریم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید