ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و صلاحیت بازگشت این دانشجویان باید توسط وزارت بهداشت بررسی شود و سازمان سنجش در این زمینه صلاحیت ندارد.
دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت که به منظور هفته دولت در این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر این که ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های وزارت علوم شدنی نیست، گفت: ما در آموزش پزشکی توانستم نیازهای جامعه را برآورده کنیم و با توجه به این‌که یکی از پایه‌های آموزش پزشکی تخت‌های بیمارستانی هستند و ۴۰ درصد آموزش پزشکی در فیلد بالینی تکیه دارد، بنابراین این ادغام امری شدنی نیست.
وی خاطر نشان کرد: در سیاست‌های رهبری نیز در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی به پیوستگی امر آموزش پزشکی و ارائه خدمات تاکید شده است، به همین جهت ما تصور می‌کنیم این حوزه موفقتر از سایر حوزه‌های علوم در کشور توانسته کار کند، بنابراین در شرایط فعلی ادغام این دو حوزه امری هزینه‌بر است.
دکتر لاریجانی در خصوص طرح نظارت سازمان سنجش به موضوع صلاحیت بازگشت دانشجویان علوم پزشکی به داخل کشور که یکی از بندهای طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در مجلس است، گفت: این سازمان صلاحیت بررسی بازگشت دانشجویان علوم پزشکی به داخل کشور را ندارد، چرا که این اقدام نیازمند ارزیابی‌های تخصصی توسط وزارت بهداشت است.
معاونت آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر این که برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور در رتبه‌بندی‌های علوم پزشکی جایگاهی ندارند، گفت: ما نمی‌توانیم رفتن به خارج از کشور را مسیری برای دور زدن کنکور قرار بدهیم، چرا که بسیاری از دانش‌آموزان ما با رتبه‌های بالا پشت کنکور ورود به رشته‌های پزشکی هستند. بنابراین دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند، برای انتقال به داخل باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید