ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: شیوه نامه اجرایی جدید دانش پژوهی آموزشی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
باقر لاریجانی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای نظام سلامت، گفت: کارهای نوآورانه و برجسته‌ای در زمینه آموزش علوم پزشکی توسط همکاران هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود و لازم بود که این کارها در ارتقای اعضای هیأت علمی دیده شود.
وی افزود:طبق این بخش اگر اعضای هیأت علمی کار خلاقانه، نوآورانه در زمینه آموزش با روش مشخص و با اطلاع از اقدامات قبلی که در این حوزه انجام دهند که به نتیجه‌ مشخصی برسد و دیگران از آن اطلاع پیدا بکنند و آن را نقد کنند به منزله دانش‌پژوهی آموزشی تلقی شده و در ارتقای اعضای هیأت علمی دارای امتیاز است.
لازیجانی گفت: با مباحثی که در سال 1395 برای بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی انجام شده، در آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش ویژه آیین نامه آموزشی و پژوهشی دیده شد که مخصوص وزارت بهداشت است. هدف این بود که در کنار سایر فعالیت‌های اعضای هیات علمی از جمله پژوهش و ارائه خدمات، فعالیت‌های آموزشی نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان داشت: برای تسهیل معادل سازی امتیاز دانش پژوهی آموزشی با عناوین ذکر شده در آیین‌نامه ارتقا، شیوه نامه اجرایی دانش پژوهی آموزشی در سال جاری مورد بازنگری قرار گرفت و معادل سازی در شیوه نامه جدید به صورت جزئی تر تبیین شد.
لاریجانی با بیان اینکه هدف این کار تقویت آموزش علوم پزشکی است، اظهار داشت: در سال 95 شیوه‌نامه‌ی اجرایی دانش پژوهی آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تدوین و امور اجرایی آن از جمله راه‌اندازی کمیته‌های دانش‌پژوهی، برگزاری دوره‌های آموزشی و سایر اقدامات صورت گرفت.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این شیوه نامه اجرایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، گفت: ضروری است تا در کنار فعالیت های پژوهشی و ارائه خدمات اعضای هیات علمی، به موضوع آموزش اهمیت ویژه ای داده شود؛ چرا که آموزش حوزه ای زیربنایی در نظام سلامت است و لازم است مورد توجه خاص قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دانش پژوهی آموزشی باعث می‌شود بسترهای بهره مندی جامعه از تولیدات علمی فراهم شود، به نحوی که با کاربست علم در آموزش و انتقال آن به دانشجویان که در واقع نسل آینده ارائه کنندگان خدمات به جامعه هستند، زمینه‌های بهره برداری از نتایج علمی در ارائه خدمات فراهم می‌شود.
لاریجانی جایزه‌ شهید مطهری که هر ساله به منظور شناسایی فرایندهای دانش پژوهی آموزشی اعطا می‌شود را از دیگر اقدامات در این زمینه ذکر کرد و گفت: دوره‌هایی نیز به منظور توانمندسازی اعضای هیات علمی در این زمینه برگزار می‌شود.
وی از راه اندازی سامانه‌ای برای تسهیل روند داوری و گردش کار در این زمینه سخن گفت و اظهار داشت: سمینار مجازی با شرکت تعداد زیادی از اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز برای آموزش و آشنایی اعضای هیات علمی با این مفاهیم برگزار شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید