ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

راه‌اندازی مراکزی برای توسعه فعالیت صاحبان ایده در حوزه سلول‌های بنیادی در دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی کشور را باید از اقدامات مناسب این حوزه دانست.


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور یکی از اقداماتی است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای انجام آن در تلاش است.
بر این اساس در ۱۰ قطب علوم پزشکی و در شهرهایی همچون تهران، تبریز، شیراز، اهواز، کرمان و زنجان این مراکز در حال راه اندازی است.
در این میان، مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بزرگترین این مراکز است که آماده سازی زیرساخت های تجهیز و راه اندازی آن به سرعت در حال پیش روی است.
مراحل راه‌اندازی این مرکز با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی آغاز شد.
امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه محمد علی صحراییان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بازدید از مراحل آماده سازی این مرکز با دست اندرکاران شرکت های دانش بنیان مستقر به گفت و گو نشست.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه، ایجاد مراکز جامع نیز حرکت به این سمت را تسریع می‌کند، افزود: ساختار آن‌ها به صورت یک مرکز تحقیقات یا پژوهشکده نیست.
وی در نشستی که پس از این بازدید با حضور مدیران شرکت های دانش بنیان برگزار شد، عنوان کرد: ساختار جدیدی در کشور در حال شکل گیری است که بر اساس آن حرکت به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ آغاز شده است و در این صورت شاهد شکل‌گیری ارتباط واقعی میان صنعت و دانشگاه می‌شویم.
حمیدیه همچنین عنوان کرد: مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با حضور تیم‌ها، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پا می‌گیرد. همچنین با حضور یک شتابدهنده فعالیت ها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. از اینرو این مرکز را باید یک فضای علمی متشکل از صاحبان ایده، اساتید و دانشجویان دانست.
این مرکز با دارا بودن شش آزمایشگاه تخصصی در سه حوزه تولید دانش و تربیت نیروی انسانی، گسترش فناوری‌های پیشرفته و توسعه خدمات بالینی فعالیت خود را توسعه می‌دهد.
استقرار شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فعالیت‌هایشان، گام برداشتن در مسیر خودکفایی است. خودکفایی که به مدد فعالیت جوانان این سرزمین انجام می شود و به زودی همپای سایر کشورها از این مراکز محصولات نوین به بازار راه می یابد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید