ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از بررسی طرح دانشجوی دکتری مشترک بین وزارت نیرو و علوم خبر داد.
دکتر محمد صالح اولیاء گفت: براساس این طرح شرکت‌های وزارت نیرو حامی مالی دانشجویان دکتری خواهند شد و این دانشجویان بعد از گذراندن دو سال دوره تئوریک، می‌توانند در شرکت‌های وزارت نیرو فعالیت پژوهشی انجام دهند.
وی با تاکید بر این که هر تبادلی که بین دانشگاه و صنعت شکل بگیرد یک ارزشی را در پی دارد، گفت: البته مفهوم ارزش در ارتباط دانشگاه و صنعت لزوما جنبه مادی ندارد بلکه علاقه؛ عواطف و وابستگی‌های باید بین این دو مرکز شکل بگیرد تا هر کس برای ایجاد یک تعامل موثر اتفاق بیفتد.
اولیا به برنامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در وزارت علوم تاکید کرد و گفت: براساس این برنامه تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت علوم در زمینه گذارندن فرصت‌های مطالعاتی شش ماهه تا یک ساله در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو اجرایی می‌شود و براین اساس وزارت نیرو نیز مشوق‌های در نظر گرفته که اعضای هیئت علمی با در نظر گرفتن شرایطی نظیر حضور تمام وقت علاوه بر دریافت حقوق از وزارت علوم از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو براساس میزان کاری که انجام می‌دهند دستمزد دریافت کنند.
معاون پژوهشی وزارت نیرو بر لزوم اصلاح روش ها ، مکانیزم‌ها و بسترهای شکل گیری ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: در این راستا باید آیین‌نامه‌های خاصی را تدوین کرده یا اگر آیین‌نامه‌ای هم وجود دارد مورد ارزیابی و اصلاح قرار بدهیم و خوشبختانه این فرآیند در حال انجام است.
معاون وزیر نیرو تمرکز، هم افزایی و ماموریت گرایی را سه ویژگی مهم پژوهشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: براساس این پژوهشگاه‌هایی که ایجاد می‌شوند باید بتواند با این سه ویژگی بر اهدافی که مشخص شده دست یابند. به گونه‌ای که اساتید باید یاد بگیرند از کار انفرادی در فعالیت‌های پژوهشی دور شوند و پژوهشگاه‌ها نیز براساس ماموریت های مشخص فعالیت کنند.
اولیا خاطر نشان کرد: براساس تبصره موجود در وزارت علوم حدود دو درصد از درآمدهای شرکت های زیر مجموعه این وزارت خانه باید صرف امور آموزشی و پژوهشی شود که البته نیم درصد آن به امور آموزشی و یک و نیم درصد به امور پژوهشی تعلق می‌گیرد.
معاون وزارت نیرو همچنین از برنامه این وزارت خانه برای پشتیبانی از دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: طرحی با عنوان دکتری مشترک در این وزارت خانه پیگیری می‌شود تا بتوانیم براساس آن دانشجویان دکتری داشته باشیم که با حمایت از این وزارت خانه تحصیل کنند. در واقع دانشجویان می‌تواند یک حامی مالی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو داشته باشند که بعد از گذراندن دو سال دوره تئوری در صنعت حضور یافته و در قبال انجام آن فعالیت حق الزحمه‌ای را دریافت کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید