ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه پروسه حذف کنکور از حذف کنکور ارشد و دکتری آغاز شود، گفت: اگر قرار است در کنکور اتفاقی رخ دهد بهتر است از مقطع دکتری، سپس ارشد و در نهایت کارشناسی کار شروع شود.
دکتر محمود فتوحی فیروزآباد در خصوص حذف کنکور اظهار کرد: به نظر من ساماندهی کنکور باید در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری اتفاق بیفتد. در حال حاضر در دانشگاه‌ها اعتمادی به کنکور دکتری وجود ندارد به طوری که فردی که با رتبه یک کنکور به این دانشگاه آمده از نظر دانشگاه با فردی که با رتبه ۱۰۰ آمده از نظر سطح سواد با یکدیگر اختلاف دارند.
وی تاکید کرد: به نظر من ابتدا باید کنکور دکتری حذف شود و به دانشگاه‌ها اجازه داده شود که بر مبنای ارزیابی پرونده عمل کنند.
فتوحی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است در کنکور اتفاقی رخ دهد بهتر است از مقطع دکتری، سپس ارشد و در نهایت کارشناسی کار شروع شود و بهترین زمان برای اعمال تغییرات در کنکور اول مهر سال آینده است.
رییس دانشگاه شریف گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند هر سال دو یا سه بار از افراد امتحان بگیرند و پس از قبولی افراد در امتحان آنهایی که حدنصاب نمره را کسب کردند در مصاحبه شرکت کنند.
فتوحی در خصوص نحوه پذیرش داوطلبان در مقطع ارشد در سال‌های گذشته نیز افزود: طرح آ.ت.ت برای پذیرش طرح خوبی بود که متاسفانه خراب شد. به این دلیل که می‌گفتند ممکن است در اجرای این طرح پارتی بازی صورت گیرد ولی ما معتقدیم نباید همه دانشگاه‌ها را با این دید نگاه کرد و اگر دانشگاهی خلاف کرده باید به آن رسیدگی کرد.
رییس دانشگاه شریف تاکید کرد: با حذف کنکور در مقطع ارشد و دکتری می‌توان ضمن اصلاح روند پذیرش دانشجویان از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید