ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

برنامه توانمندسازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور ۲۴ نفر از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران آغاز شد.
دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دوره آموزشی با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره در ایران گفت: این دوره پیش از این در کشورهای اروپایی، به ویژه سوییس برگزار می شد، اما اکنون استادان کشورمان با قابلیت و توانایی بالا، این دوره را با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در ایران برگزار می کنند.
وی مهم ترین چالش سلامت کنونی کشور را حفاظت از منابع مالی و کاهش هزینه های درمانی مردم عنوان کرد و گفت: از ۱۳ آبان پوشش بیمه ای برای ۹ درصد ازمردمی که فاقد بیمه هستند، انجام می شود.
دکتر حریرچی همچنین با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران پوشش ۱۰۰در صدی بیمه درمانی تا سال۱۴۰۴ با کمترین هزینه است به تلاش مسئولان برای ارتقای نظام سلامت اشاره کرد و گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سال ۲۰۲۳ ایران ازلحاظ پوشش خدمات ارتقا سلامت اولین کشور منطقه خواهدبود.
رییس موسسه عالی توسعه و تربیت نظام سلامت ایران نیز گفت: این دوره آموزشی با همکاری سازمان جهانی بهداشت و به همت معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، برای اولین بار برای روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران در حال برگزاری است.
دکتر مهدی جعفری، با بیان اینکه شعبه بین المللی این موسسه در کیش دایر است، افزود: ۲۴ نفر از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای حضور در دوره آموزشی انتخاب شدند تا در مدت ۴ روز با بهره گیری از دانش ۷ استاد بین المللی سازمان جهانی بهداشت، مهارت های مدیریتی خود در نظام سلامت را ارتقاء دهند.
وی افزود: برای آموزش ۶۰ رییس دیگر دانشگاه علوم پزشکی کشور، برپایی دو دوره دیگر نیاز است.
استاد آواد ماتارینا مدیر و نماینده نظام بهداشت جهانی درمنطقه مدیترانه شرقی که در این دوره حضور داشت، با بیان اینکه اصلاح نظام سلامت مهم ترین اصلاحات وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی است گفت: یکی ازمهمترین موضوعات این دوره آموزشی، شناخت مولفه های نظام سلامت و پوشش همگانی خدمات با بهره گیری از برنامه های سازمان یافته م مهارت انسانی است.
این دوره آموزشی به مدت ۴ روز تا ۱۰ آبان در مرکز بین المللی موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران ادامه داشت.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید