ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سیستم یکپارچه اطلاعات دانشجویان ورودی به دانشگاهها راه اندازی می شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در نشست کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی پیشنهاد شد سیستم یکپارچه اطلاعات دانشجویان ورودی به دانشگاهها به نحوی طراحی شود که برای سازمان سنجش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسترس باشد.
وی افزود این تمهید می تواند تا حد زیادی به شفاف سازی ورودی های دانشگاهها و نظارت بر فرایند پذیرش و تحصیل در دانشگاههای سراسر کشور کمک کند.
دکتر باقر لاریجانی گفت: در اولین جلسه کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی که با حضور اعضای کمیته مذکور از سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، حوزه وزارتی، مرکز حراست و معاونت آموزشی وزارت متبوع در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد مسائل و موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در فرایند انتقال دانشجویان از خارج از کشور نیز ساز و کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است. این افراد درصورتی که تمام شرایط را داشته باشند، مصاحبه می شوند و صلاحیت علمی ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه ودانشکده های علوم پزشکی می شوند توسط سازمان سنجش کشور به دانشگاههای علوم پزشکی معرفی و توسط دانشگاه ثبت نام می شود، گفت: کمیته نظارت بر ثبت نام ها در دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تشکیل شده و به مسئولان دانشگاهها هم تاکید شده که مستقیم بر این فرایند نظارت داشته باشند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کلیه مراحل فرایند انتقال خارج به داخل به صورت الکترونیکی و بدون دخالت افراد صورت می گیرد و مدارک تحصیلی زمان دیپلم و زمان دانشجویی فرد در خارج از کشور از وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه استعلام گرفته می شود. پس از طی فرایند مذکور از طریق سامانه های وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از متقاضیان توسط شورای انتقال مصاحبه انجام و در صورت حائز شرایط بودن، به دانشگاهها معرفی می شوند.
لاریجانی افزود: در این نشست پیشنهاد شد جهت هماهنگی بیشتر و بهتر در خصوص دانشجویان ورودی به رشته های علوم پزشکی، زیرساخت اطلاعات یکپارچه دانشجویان ورودی به نحوی طراحی شود که همه اطلاعات این افراد قابل دسترسی برای سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید