ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی بهداشت حرفه ای در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت کرد.
دکتر رمضان میرزایی، مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پس از درخواست دانشگاه و بازدید اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای و اطمینان از توانمندی ساختاری و علمی از فعالیت‌های گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشکده بهداشت مشهد، با درخواست راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای موافقت شد.
وی با اشاره به اینکه یک نفر از اعضای هیات علمی گروه در مرتبه استادی، یک نفر در مرتبه دانشیاری و چهار نفر در مرتبه استادیاری حضور دارند، گفت: آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای از جمله دستگاه‌های گاز کروماتوگراف، دستگاه جذب اتمی کوره‌ای و شعله‌ای، HPLC، انواع دستگاه‌های اندازه‌گیری آلاینده‌های فیزیکی (صدا، ارتعاش، نور، پرتوها و ... )، انواع آلاینده‌های شیمیایی هوای محیط های کار و ...، در گروه به کمک مسئولین دانشگاه تجهیز و راه‌اندازی شده است، در انجام پژوهش‌های کشوری و استانی فعالیت‌های قابل توجهی انجام گرفته و مقالات و پژوهش‌های متعددی در حوزه مختلف ارگونومی، عوامل فیزیکی (صدا، ارتعاش، شرایط جوی)، شیمیایی (آلودگی‌های هوای محیط های کار)، بیولوژیکی، ایمنی محیط های کار از سوی این دانشکده منتشر شده است.
میرزایی با اشاره به اینکه در استان‌های همجوار استان خراسان رضوی و شرق و شمال شرق کشور تا بحال مقطع کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای وجود نداشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه این گروه از سال ۱۳۹۱ دانشجو در این رشته با مقطع کارشناسی ناپیوسته و از سال ۱۳۹۲ دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرش داشته و در رفع نیاز مندی‌های علمی منطقه و کشور فعالیت می‌کند، از همین رو با درخواست گروه مبنی بر جذب دانشجو در رشته کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای از سوی شورای گسترش دانشگاه موافقت شد.
وی ادامه داد: درخواست‌های زیادی به شورای گسترش برای جذب دانشجو در مقاطع مختلف از سراسر کشور ارائه می‌شود؛ اما این شورا پس از بازدید هیات بورد از فعالیتهای این گروه با درخواست جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت حرفه‌ای موافقت کرد.
میرزایی با اشاره به اینکه با اخذ مجوز چهار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد، از سال ۹۹ پذیرش دانشجو در این دانشگاه انجام خواهد شد، گفت: در رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در هیچ‌کدام از دانشگاه‌های استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان، سمنان، گلستان (یعنی در شمال شرق و شرق کشور) انجام نمی‌شود و متوسط فاصله تا دانشگاه‌های دارای تحصیلات تکمیلی مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است. لذا با توجه به وجود ۳۷ شهرک صنعتی و حدود ۵ هزار و ۶۵۳ واحد تولیدی در استان خراسان رضوی از این به بعد فارغ‌التحصیلان کارشناسی رشته بهداشت حرفه‌ای در این استان و استان‌های همجوار می‌توانند محل تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد را در این دانشگاه تایید کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید