ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نبود کمک هزینه تحصیلی را یکی از دلایل مهاجرت دانشجویان مقطع دکتری به خارج از کشور دانست.

حسین عسکریان ابیانه در پاسخ به این سوال که آیا توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه‌های کشور توانسته از مهاجرت دانشجویان فنی و مهندسی بویژه دانشجویان دکتری جلوگیری کند؟، اظهارداشت: پاسخ این سوال دو وجه دارد؛ زیرا یک طرف این موضوع به سیاست‌های کلان کشور و و طرف دیگر آن به چگونگی ارتباط با دیگر کشورها به خصوص آمریکا باز می‌گردد.
وی ادامه داد: البته اتفاقات جهانی به گونه‌ای است که در بیشتر مواقع شرایط به میل دانشگاه و دانشگاهیان پیش نمی‌رود تا تحریم و وضعیت اقتصادی کشور دلیلی برای مهاجرت بعضی از نحبگان و متخصصان شود.
وی افزود: به عبارتی اگر دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری انتخاب نمی‌شد، شاید ارتباط دو کشور و دیگر کشورهای اروپایی بهتر بود و رونق اقتصادی در کشور حاصل می شد و متخصصان و نخبگان که تمایل به مهاجرت داشتند در کشور می ماندند.
عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر با تاکید براینکه جاذبه غرب و نبود کمک هزینه تحصیلی وجه دوم مهاجرت بعضی از متخصصان محسوب می‌شود، گفت: دانشجویان مقطع دکتری در ایران مجبور هستند در کنار تحصیل، کار کنند که در حقیقت کار و تحصیل در کنار هم شرایط را برای آنها سخت می‌کند زیرا دانشجویان مقطع دکتری باید متمرکز بر تحقیق و تحصیل باشند.
عسکریان ابیانه یادآور شد: بر خلاف دانشگاه‌های ایران در دانشگاه‌های خارج از کشور این کمک هزینه تحصیلی (گرند) به برخی دانشجویان مهاجر اعطا می‌شود تا با این جاذبه، دانشجویی مقطع دکتری را برای مهاجرت بیشتر ترغیب کنند.
وی تاکید کرد براساس قانون اساسی دولت می‌تواند با اعطای کمک هزینه تحصیلی از دانشجویان مقطع دکتری حمایت کند تا علاوه بر اینکه این دانشجویان مایل به ماندن در ایران شوند، پروژه‌های صنعتی نیز با کمک آنها اجرایی شود.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید