ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاونت درمان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی را ملزم کرد تا برای پذیرش بیمار خارجی تلاش کرده و در جذب این دسته از بیماران چه در بخش دولتی و چه خصوصی نقش حمایتی ایفا کنند.
قاسم جان بابایی گفت: در شرایط کنونی ورود به عرصه گردشگری سلامت یک وظیفه ملی و یکی از راهکارهای مناسب اقتصاد بدون نفت برای ارزآوری به داخل کشور است. جذب بیمار خارجی نه‌ تنها در درآمدزایی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی که در توسعه بخش‌های دیگر اقتصادی کشور نقش به سزایی دارد.
وی افزود: اثرات سوء حضور دلال‌ها در این بخش باعث آسیب جدی به جامعه پزشکی و سرافکندگی حوزه سلامت کشور می‌شود. رقابت با کشورهای همسایه در جذب بیمار خارجی، ساماندهی و اسکان مناسب آن‌ها توسط شرکت‌های تسهیل‌گر دارای مجوز IPD و پیگیری روند درمان بیماران همواره مورد تاکید است. البته این موضوع باید به‌ گونه‌ای مدیریت شود که در ارائه خدمات درمانی به بیماران داخلی خدشه‌ای وارد نشود.
علی رضا عسکری، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت نیز با اشاره به نقش مهم توسعه صنعت گردشگری سلامت در ارزآوری گفت: در حال حاضر این موضوع باید برنامه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی برای احیای منابع مالی حوزه سلامت شود. در ۶ ماه اول سال ۹۸ تعداد گردشگران سلامت به اندازه کل سال ۹۷ بوده است. پیش از این به موضوع توریسم سلامت به عنوان برنامه جنبی در دانشگاه‌ها نگاه می‌شد، اما اکنون اقدامی حیاتی برای ارزآوری کشور است.
عسکری افزود: دانشگاه‌های فعال در این حوزه حداقل سه اصل کلی وزارت بهداشت یعنی حضور کارشناس مسلط به زبان خارجی، داشتن فرایند مشخص و ثبت مشخصات بیمار در سامانه‌های موجود و طراحی سایتی برای معرفی خدمات و پزشکان نامی بیمارستان‌ها را داشته باشند.
عسکری درباره شرکت‌های تسهیل‌گر نیز گفت: به حرکت درآوردن موتور شرکت‌های تسهیل‌گر بر عهده دانشگاه‌ها است. نقش آنها در آیین نامه ابلاغ شده به خوبی دیده شده است تا با کمک این شرکت‌ها، بازار گردشگری سلامت بیش از پیش رونق یابد و واسطه گری دلالان کمرنگ‌تر شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید