ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر شورای آموزش وزارت بهداشت گفت: در صورتی که انجام یک پروژه یا بخشی از پروژه تحقیقاتی با تأیید استاد راهنما در کشور امکان پذیر نباشد، دانشجو می‌تواند با ارائه تأیید استاد راهنما، درخواست استفاده از فرصت مطالعاتی را به معاونت آموزشی دانشگاه ارائه کند.
دکتر معصومه جرجانی در نشست دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت ضمن اشاره به مفاد آئین نامه آموزشی دوره‌های PhD مصوب وزارت بهداشت و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیان کرد: دانشگاه‌ها با توجه به جایگاه علمی خود و میزان تمایزی که مسؤولین دانشگاه برای موسسه خود قائل هستند، ضمن رعایت حداقل‌های موجود در آئین نامه، شرایط ویژه‌ای برای دفاع از پایان نامه در نظر می‌گیرند. بدیهی است وزارت بهداشت بر رعایت حداقل‌های تعیین شده در آئین‌نامه دوره دکتری تخصصی مصوب شورای عالی برنامه ریزی تاکید دارد.
دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت با بیان ضرورت جهت دهی پایان نامه‌ها برای حل مشکلات و نیازهای حوزه سلامت، بیان داشت: دانشجویان و اساتید، طرح‌های تحقیقاتی را به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی کنند که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، محصول محور بوده و این خود می‌تواند همراه با مقالات با کیفیت مطلوب نیز باشد.
وی ضمن اشاره به شرایط خاص کشور از نظر اقتصادی و مشکلات تامین بودجه خریداری مواد و تجهیزات مورد نیاز اجرای تحقیقات، اظهار داشت: هم در آئین نامه جدید و هم در مصوبات اخیر شورای عالی برنامه ریزی امکان جایگزین شدن محصولات دانشی به جای مقاله فراهم شده است.
جرجانی در پاسخ به درخواست «پیگیری پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دکتری تخصصی در ترم ۱۰»، بیان داشت: حداکثر طول دوره تحصیل دانشجویان در آئین نامه مشخص گردیده و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان در خارج از سنوات مجاز تحصیلی طبق ضوابط و مقررات ابلاغی با تایید هیات امنای دانشگاه‌ها است.
این مقام مسئول با بیان اینکه آئین نامه فرصت مطالعاتی به طور کلی لغو نشده است، گفت: در صورتی که انجام یک پروژه یا بخشی از پروژه تحقیقاتی به تأیید استاد راهنما در کشور امکان پذیر نباشد، دانشجو می‌تواند با ارائه تأیید استاد راهنما، درخواست استفاده از فرصت مطالعاتی را به معاونت آموزشی دانشگاه ارائه کرده و در صورت تأیید دانشگاه و ارسال آن به وزارت بهداشت، درخواست در کمیته تخصصی مربوطه در مرکز خدمات آموزشی بررسی و تصمیم گیری صورت خواهد گرفت.
وی با بیان توانمندی‌های علمی و تخصصی موجود در داخل کشور و امکان استفاده از فرصت‌های مطالعاتی داخلی، ابراز داشت: شرایط اقتصادی کشور و مشکلات موجود در تامین ارز در محدود کردن سفرهای مطالعاتی به خارج از کشور بی تاثیر نیست و بهتر است دانشجویان تا حد امکان پروژه‌های تحقیقاتی خود را متناسب با شرایط و امکانات موجود در کشور برنامه ریزی کنند.
دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت ضمن منطقی دانستن برخی از دلایل مطروحه در خصوص مخالفت دانشجویان با مصوبه جدید وزارت بهداشت مبنی بر پرداخت هزینه تعهدات آموزش رایگان دانشجویان کارشناسی ارشد و مقاطع دکتری تخصصی، بیان داشت: با توجه به پیگیری‌های اخیر دانشجویان و شکایات واصله، این مصوبه در حال بررسی مجدد است.
جرجانی در خصوص تغییر شرایط ورود به آزمون دکتری تخصصی، ضمن تأیید اهمیت سطح زبان انگلیسی در توانمندی دانشجو در مطالعه مقالات و استفاده از منابع علمی و اطلاعاتی در مقطع دکتری تخصصی، تصریح کرد: ارزیابی سطح زبان در بخش مصاحبه آزمون دکتری مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و نمرات آزمون‌های زبان ملی در کسب امتیاز بخش مصاحبه نقش دارد. در عین حال برای تقویت سطح زبان در طول تحصیل نیز می‌توان برنامه ریزی کرد به نحوی که دانشجویان به سطح قابل قبولی از توانمندی برسند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به مفاد آیین نامه آموزشی دوره‌های Ph.D مصوب وزارت بهداشت و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: دانشگاه‌ها با توجه به جایگاه علمی خود و میزان تمایزی که مسئولین دانشگاه برای موسسه خود قائل هستند ضمن رعایت حداقل‌های موجود در آئین‌نامه، شرایط ویژه‌ای برای دفاع از پایان نامه در نظر می‌گیرد. بدیهی است وزارت بهداشت بر رعایت حداقل‌های تعیین شده در آئین نامه دوره دکتری تخصصی، مصوب شورای عالی برنامه ریزی تاکید دارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید