ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

همایش کشوری مطالعات میان رشته‌ای در علوم پزشکی با حضور معاون کل وزارت بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در محل در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.
امروزه پس از گذشت یک قرن از طرح جدی مطالعات میان رشته‌ای در سطح جهان، فعالیت‌های بین رشته‌ای به بخش مهمی از گستره آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های برتر جهان تبدیل شده است. در طراحی دانش‌های میان رشته ای، با توجه به تعامل رشته‌های علمی و سطوح تلفیقی برنامه ریزی شده، ساختار‌های میان رشته‌ای اشکال گوناگونی خواهند داشت. سطوح عمده‌ای که صاحب نظران در مقالات و اسناد منتشره به آن پرداخته اند به صورت فرارشته ای، میان رشته ای، چند رشته‌ای و تک رشته ای، است.
برخلاف سابقه در حدود صد ساله دانش‌های میان رشته‌ای در جهان، سابقه میان رشته‌ای در کشور محدود به فعالیت‌های پراکنده و موردی در چندسال اخیر بوده و رویه سیستماتیک مشخصی از نوع همگرایی کشوری در این مقوله به چشم نمی‌خورد.
برگزاری نخستین همایش کشوری مطالعات میان رشته‌ای در علوم پزشکی، تلاشی اصیل و برگرفته از همفکری و هم افزایی چندین ماهه در کارگروه الگوی گسترش دانش‌های میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به عنوان نخستین گام در طرح موضوع ملی در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور مبنی بر پیشگامی علمی و فناوری در منطقه است.
این همایش با هدف تحقق بهینه اهداف مأموریت ویژه کشوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حیطه الگوی گسترش دانش‌های میان رشته‌ای علوم پزشکی کشور، ارایه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی فعالان این حوزه در زمینه برنامه‌های درسی و آموزش‌های میان رشته ای، ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی با متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و غیر دانشگاهی کشور در حوزه مطالعات میان رشته ای، آشنایی با تجارب و چالش‌های مراکز موفق ارائه دهنده دوره‌های آموزشی میان رشته‌ای و هم افزایی و تبیین اهمیت تدوین برنامه‌های میان رشته‌ای در آموزش و پژوهش علوم پزشکی در کشور، برگزار شده است.
این همایش دو روزه در تاریخ ۱۶ و ۱۷ بهمن ۹۸، در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برگزار شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید