ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره گرنت‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه تصویب کردیم دانشجوی رتبه یک دکترا ۲۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت کند.
رضا آرزومندان گفت: همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد که رتبه یک شده و دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده، ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت می‌کند.
وی درباره اولویت‌های پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان این دانشگاه گفت: در بخش پایان‌نامه‌ها، اولویت‌هایمان را سطح‌بندی کردیم؛ سطح A اولویت‌های نخست ماست که به حوزه‌هایی همچون سیاست‌گذاری، مدلینگ، آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های بین‌المللی یا طرح‌های نوآورانه و فناورانه اختصاص دارد. در این حوزه‌ها سقفی برای پرداخت بودجه نداریم و با توجه به توان دانشکده بودجه پرداخت می‌کنیم.
آرزومندان ادامه داد: طرح‌های نوع B طرح‌هایی هستند که به صورت روتین اجرا می‌شوند. برای اختصاص بودجه به این طرح‌ها سقفی قائل شدیم و مثلاً به مجری طرح می‌گوییم ۱۰ میلیون تومان به طرح او می‌دهیم و این بر عهده مجری طرح است که آن را انجام بدهد یا خیر.
معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: طرح‌های نوع C اولویت ما نیستند و به مجری طرح می‌گوییم پولی به این طرح‌ها اختصاص نمی‌دهیم اما گر علاقه داشته باشد می‌تواند آن‌ها را اجرا کند. قاعدتاً علاقه پژوهشی دانشجو در انتخاب موضوع او مؤثر است، اما ما هم- به عنوان سازمانی که گرنت در اختیار دانشجو قرار می‌دهد- در برخی موضوعات دستمان بازتر است؛ اما محدودیت خاصی از نظر الزام به انتخاب یک موضوع خاص قائل نمی‌شویم.
وی سپس به هسته‌های پژوهشی و کمیته تحقیقات دانشجویی در این دانشکده اشاره کرد و توضیح داد: افرادی که در حوزه‌های مختلف علاقمند به کار باشند، در قالب هسته در کنار هم جمع می‌شوند تا بتوانند به عنوان یک هسته پژوهشی شناخته شده فعالیت کنند. بعضی هسته‌ها خوب کار می‌کنند و بعضی مانند برخی دیگر از ساختارهای کشور، تنها یک اسم هستند.
معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: هدف کمیته تحقیقات دانشجویی، یاد دادن پژوهش به دانشجویان است. در طرح‌های کلان، استاد مجری طرح و دانشجو همکار طرح است؛ در حالی که در کمیته تحقیقات دانشجویی این فرصت به دانشجویان فوق لیسانس و دکتری داده می‌شود که خودشان ارائه دهنده طرح باشند و مسائل مالی را حل و فصل کنند.
آرزومندان با اشاره به اینکه تخصیص بودجه در طرح‌های کمیته تحقیقات دانشجویی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، ماکسیمم بودجه اختصاص داده شده به طرح‌های این کمیته را ۵ تا ۷ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: معمولاً این کمیته‌ها نسبت به طرح‌های کلان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند. هدف این است که دانشجو در این کمیته‌ها خودش بتواند ایده‌پردازی کند، پروپوزال ثبت کند، اقدامات مالی انجام دهد و به عبارتی "صفر تا صد" طرح را انجام داده و استاد فقط بر آن نظارت داشته باشد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید