ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر رفاهی شورای مرکزی صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تبعات افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های علوم پزشکی اشاره کرد.
علی تیموری افزود: طرح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی در سال جاری، در حالی از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده که بسیاری از متخصصان معتقدند زیرساخت‌های اجرای آن در کشور وجود ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه همین افزایش نصف و نیمه افزایش ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی می‌تواند به کیفیت آموزشی لطمه وارد کرده و سلامت مردمان آینده ایران زمین را در خطر جدی قرار دهد. در این مورد نامه‌نگاری‌های متعددی با معاونان وزیر بهداشت و مقام عالی وزارت انجام گرفته که متاسفانه هنوز جوابگوی این خیل عظیم از مشکلات نبوده و همچنین دبیران شوراهای صنفی سراسر کشور دیدارهای متعددی را با نمایندگان مجلس داشته‌اند اما این نشست‌ها نتوانسته دردی از مشکلات دوا کند و مرحمی بر زخم شدیدی که بر بدنه قشر دانشجویی زده شده، ایجاد نکرده است.
این فعال دانشجویی گفت: اخیرا دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص مشکلات و مطالبات صنفی و رفاهی، نامه‌ای تهیه و آن را به وزیر بهداشت دادند که در متن این نامه اعلام شد که باید برای حل مشکلات و تحقق مطالبت صنفی و رفاهی دانشجویان، تعامل دو سویه از جانب دانشجویان و مسؤولان صورت گیرد. همچنین التزام و پایبندی دانشگاه‌های کشور به چند اصل کلیدی از جمله رعایت حاکمیت قانون، قانون اساسی، شفافیت، پاسخگویی، رعایت حقوق ذی‌نفعان و رفتار اخلاقی باید بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.
به گفته وی، در این نامه آورده شده که « افزایش غیرکارشناسی ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها موجب کاهش شدید سرانه‌های آموزشی، خوابگاهی، ورزشی و تعداد مشاوران خواهد شد و قطعا این تصمیم نارضایتی شدید جامعه علوم پزشکی را به همراه داشته و زمینه ساز بحران‌های مختلفی در آینده نه چندان دور خواهد بود» که امیدوارم این نامه بتواند دستاوردها و بازخوردهای مثبتی به همراه داشته باشد.
تیموری در ادامه افزود: برخی دانشگاه‌های اکثرا تیپ یک، امکانات خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند در حالی که دانشجویان دانشگاه‌های تیپ سه با کم کیفیتی و کم کمیتی شدید وعده‌های غذایی رو به رو هستند . به نظر بنده باید در آیین‌نامه روشی در نظر گرفت که پایه هر دانشگاه در حد مطلوبی باشد

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید