ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اجرای طرح حمایتی پسا دکتری ویژه را در راستای همکاری دانشگاه‌های کشور با محققان داخلی و ایرانیان مقیم خارج دانست.
دکتر ایمان افتخاری با اشاره به همکاری این صندوق با دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه از ۵۶۱ طرح مصوب این دانشگاه از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران حمایت شده است، افزود: طرح‌های مصوب این دانشگاه‌ شامل ۳۵ طرح پسادکتری، ۲ طرح پسادکتری معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان، ۴۵ طرح پسا دکتری تفاهم نامه‌ای، ۲ طرح پسا دکتری کرسی، ۹۸ طرح رساله دکتری، ۶ ثبت بین المللی اختراع طرح صنعتی، ۳ مورد حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی و ۴ گرنت پژوهشی می‌شود.
وی حمایت از ۳ کرسی پژوهشی، ۵ مورد طرح بین الملل و ۳۵۸ طرح پژوهشی را از دیگر همکاری‌های این صندوق با دانشگاه تربیت مدرس نام برد و یادآور شد: بر اساس آمارها ۷ درصد طرح‌های مصوب این صندوق مربوط به این دانشگاه می‌شود ضمن آنکه ۷ درصد اعتبارات ما نیز به طرح‌های مصوب دانشگاه تربیت مدرس اختصاص یافته است.
افتخاری با اشاره به امضای دو تفاهم نامه همکاری با این دانشگاه از امضای سومین تفاهم نامه خبر داد و اظهار کرد: در تفاهم نامه‌ای که امروز با حضور رییس دانشگاه تربیت مدرس به امضا می‌رسد، زمینه‌های همکاری برای اجرای پسا دکتری ویژه فراهم خواهد شد.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، تمرکز طرح پسادکتری ویژه را در جذب نخبگان برتر شاغل در دانشگاه‌های کشور و همچنین نخبگان ایرانی خارجی از کشور در دانشگاه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: محتوا و ساختار پسا دکتری ویژه با پسا دکتری عادی یکسان است ولی در طرح پسا دکتری ویژه یک مرحله اضافه برای جذب دانشجویان برتر در دانشگاه‎ها دیده شده است.
وی در این باره توضیح داد: برنامه پسا دکتری ویژه که در حال حاضر در دستور کار صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور قرار دارد، شامل بسته‌های حمایتی می‌شود که به محققان تعلق می‌گیرد تا طرح پژوهشی خود را بر اساس آن اجرایی کنند.
افتخاری این بسته‌ها را شامل "حق التحقیق" و "پژوهانه" برای فعالیت‌های پژوهشی و سفرهای علمی دانست و یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه با مراکز علمی، افراد برجسته و دارای صلاحیت که عملکرد درخشانی در این دوره داشته باشند، جذب دانشگاه‌ها خواهند ‌شد.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مدت زمان طرح پسا دکتری ویژه را یک سال دانست که در صورت تایید و توافق این مدت زمان تا یک سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.
افتخاری در پاسخ به این سوال که طرح‌های پسا دکتری ویژه چگونه تعیین می‌شود، گفت: طرح‌های اجرا شده در این دوره، طرح‌های تحقیقاتی است که در دوره دکتری به بلوغ کافی نرسیده است و در مدت یک تا دو ساله این طرح‌ها به بلوغ فناوری خواهند رسید.
وی با اشاره به حضور ایرانیان نخبه خارج از کشور، اظهار کرد: این دسته از افراد که تمایل به شرکت در طرح پسا دکتری ویژه دارند به صورت آنلاین در سامانه جذب وزارت علوم ثبت نام می‌کنند و در صورت درخواست دانشگاهی برای جذب هر کدام از افراد با بارگذاری معرفی نامه و درخواست دانشگاه در این سامانه امکان بهره برداری از این طرح را دارند.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه این صندوق برای جذب ایرانیان مقیم خارج شبکه‌ای را در این زمینه راه اندازی کرده است، یادآور شد: علاوه بر آن از سوی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها اقدامات گسترده‌ای برای جذب این نخبگان اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این برنامه‌ها تاکنون ۴۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر جذب دانشگاه‌ها شدند. در گذشته تاکید بر جذب نخبگان از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا بوده که در حال حاضر این تعداد محدود شده است.
افتخاری اظهارکرد: به منظور حمایت از طرح‌های محققان ایرانی مقیم خارج که کار تحقیقاتی خود را در کشور اجرایی می‌کنند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.
به گفته وی تاکنون بسته حمایتی طرح پسا دکتری به ۱۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان برتر اختصاص داده شده است، ضمن آنکه با ۱۳ دانشگاه برای اجرای طرح پسا دکتری ویژه تفاهم نامه هایی را به امضا رساندیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید