ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از احتمال حذف آزمون ارشد ودکتری تاسال ۱۴۰۰ خبر داد.
دکتر سعیدرضا عاملی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: برخی سهمیه های شاخص مثل سهمیه ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی هستند. بنابراین اصلاح یا لغو این گونه سهمیه ها باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود و تحقق این امر نیازمند همفکری بیشتر با مجلس در خصوص است. در مجموع امیدوارم تغییرات در سهمیه ها به کنکور و آزمون‌های بعدی برسد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی خاطرنشان کرد: امکان تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی در این تسهیلات حذف شد. وزارتخانه های علوم، بهداشت همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند در این زمینه به حسب شرایط تغییراتی را انجام دهند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حذف آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است، تاکید کرد: کمیسیون آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال اعمال تغییرات در نحوه برگزاری این دو آزمون است، ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری آزمون دوره دکتری یک مصوبه دارد و آن اینکه آزمون این دوره باید به صورت متمرکز برگزار شود اما حل این موضوع باید در تعامل با مجلس صورت گیرد.
استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در زمینه تصمیم گیری برای حذف کنکور به چند اصل توجه کرد، اصل اول تمایز ایجاد کردن بین سنجش و پذیرش است چرا که در حال حاضر سازمان سنجش آموزش کشور کار سنجش و پذیرش انجام می دهد در حالی که می توانیم سنجش را در دوره کارشناسی به صورت متمرکز انجام دهیم ولی پذیرش را بر عهده دانشگاه ها بگذاریم.
وی یادآور شد: اصل دوم برگزاری امتحان در چند مقطع زمانی است که اضطراب انحصار زمانی را باید از بین ببریم و شانس افراد را برای آزمون در چند مقطع قرار دهیم. اما به طور کلی و طبق تجارب موجود، سیاست اصلاح روش سنجش و پذیرش اقدامی موفق است به همین جهت در حال حاضر آسیب شناسی وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو به عنوان قدم اول شروع شده است تا با جمع بندی این آسیب شناسی و بررسی مطالعات تطبیقی در خصوص تجربیات جهانی در نهایت به مدلی برسیم که با شرایط ما سازگار باشد.
وی درباره احتمال ایجاد تغییرات در آزمون های ورودی دانشگاهها در سال ۱۴۰۰ گفت: به نظر می‌رسد در سطح آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری جای امیدواری باشد که این اتفاق رخ دهد اما در سطح کنکور سراسری باید بیشتر پیش برویم تا بتوانیم اظهار نظر دقیق تر داشته باشیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید