ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین نقشه رشد، توسعه و تعالی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: ساختار تشکیلاتی این مراکز نیز به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه تغییر کرد.
دکتر علی اکبر حق دوست تاکید کرد: موج دوم شیوع بیماری کووید ۱۹ و تردیدهای ایجاد شده پیرامون زمان و نحوه شروع به کار دانشگاهها و مراکز آموزشی، چالش‌هایی بوجود آورده بود که تصمیم گیری در این رابطه را دچار مشکل می کرد.
وی افزود: در خصوص بازگشایی دانشگاهها اما، سیاست ما کماکان استفاده از آموزش های مجازی برای دروس نظری و محدود کردن آموزش های حضوری به دروس عملی و کارآموزی و کارورزی بوده است. امیدوارم با درایت و تدبیر همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی بهتری سپری کنیم و یاد بگیریم تا در کنار کرونا فعالیت های آموزشی را با قدرت و کیفیت خوب ادامه دهیم.
حق دوست با اشاره به تغییر ساختار تشکیلاتی در معاونت آموزشی و دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در شرایط کنونی که تغییرات در جامعه خیلی سریع اتفاق می افتد، اگر ساختارهای قدیمی اصلاح نشوند در پاسخگویی دانشگاه به نیازهای جامعه اختلال ایجاد خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع، قوی تر کردن گروه های آموزشی و گسترش همکاری های درونی و بیرونی بین گروه های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار می گیرد.
وی درباره بین المللی سازی آموزش پزشکی گفت: تمرکز دانشگاهها، بیشتر روی جذب دانشجوی خارجی در سالهای اخیر بوده، در حالیکه بین المللی سازی مفهوم بسیار وسیع تری از جذب دانشجوی خارجی دارد و ما باید در دانشگاه افرادی در تراز بین المللی تربیت کنیم که بتوانند در سطح بسیار بالایی مدیریت کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان از واسپاری مسئولیت برگزاری همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: یکی از تصمیم های مهم بعد از برگزاری بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی گرفته شد، این بود که وزارت بهداشت خود به طور مستقیم درگیر اجرای این همایش نباشد و مسئولیت برگزاری آن به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار شود. بنابراین مسئولیت برگزاری همایش بعدی آموزش علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید