ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برنامه های این وزارتخانه برای دانشجویان دکتری را تشریح کرد.
غلامحسین رحیمی در نشستی با اعضای شورای دانشگاه شهید چمران اهواز که در سالن اجتماعات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در یک دهه قبل زمانی که نباید آموزش عالی حتی در بخش دولتی گسترش کمی پیدا می‌کرد، مجوزهایی ناگهانی صادر شد که برای حوزه آموزش عالی مشکل‌آفرین شده است.
وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو برای دوره‌های دکتری باید محدود شود و کشور به این تعداد دانشجوی دکتری نیاز ندارد، افزود: با مجموع دانشگاه آزاد اسلامی سالانه ۲۵ هزار نفر دانشجوی دکتری پذیرفته می‌شود، درحالی که اکنون ۱۵۰ هزار دانشجوی دکتری داریم.
رحیمی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت علوم سالانه حداکثر مجوز جذب یک هزار نفر عضو هیئت علمی را دارد، خاطرنشان کرد: توان جذب دانش‌آموخته دکتری کشور در خوش‌بینانه‌ترین حالت پنج هزار نفر است، در حالی که از سال آینده هر ساله بیش از ۲۰ هزار دانشجوی دکتری وارد جامعه می‌شود.
وی بر لزوم محدودیت در پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تأکید کرد و گفت: برای حل این مشکل تلاش شد از شیوه‌های بین‌المللی استفاده شود و سبدی شامل چهار برنامه گسترش دوره‌های پسادکتری، فراخوان پذیرش دانشجوی پسادکتری از سوی استادانی که پژوهانه داخلی و خارجی دارند، گسترش دوره‌های کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری و پژوهانه محور و موضوع محور کردن دانشجویان دکتری تدوین شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید