ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته­ ای علوم انسانی و سلامت برگزار می شود.
دبیرخانه استعدادهای درخشان و امور نخبگان وزارت بهداشت شرایط شرکت کنندگان سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور را اعلام کرد و بر این اساس، تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ­ای دانشگاه­ ها/ دانشکده ­های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‏ های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ‏ التحصیلی آنها گذشته باشد، می‏ توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.
در حیطه «مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی؛ دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) هم می توانند در المپیاد شرکت کنند.
مسئولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده است و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می­ کند و حکم این کمیته پس از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا است.همچنین هر فردی که رتبه یک را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب کند نمی­ تواند مجدداً در همان حیطه شرکت کند. شرکت در یک حیطه و کسب رتبه در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه­ ها در دوره ­های بعدی المپیاد نیست.
در این دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در هر حیطه یک موضوع مطرح می شود و بر این اساس، در حیطه استدلال بالینی مساله «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه مساله «مدیریت وزن/ چاقی (Weight Management/ Obesity)»، در حیطه مدیریت نظام سلامت موضوع «تقویت نظام PHC برای ارتقاء پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار»، در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم مساله «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان»، در حیطه آموزش پزشکی مساله «آموزش مجازی» و در حیطه مطالعات میان رشته­ ای علوم انسانی و سلامت مساله «هوش مصنوعی» مطرح شده است.
آزمون درون دانشگاهی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود و پس از برگزاری مراحل دانشگاهی و ملی، آزمون مرحله دوم (انفرادی و گروهی) در شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید