ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون فرهنگی وزارت بهداشت و درمان گفت: در گذشته از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعتباری به بخش‌های فرهنگی اختصاص پیدا می‌کرد، اما در شرایط کرونایی درآمدهای اختصاصی با افت حدود ۴۰ درصدی مواجه شد.
سیما سادات لاری ۱۸ بهمن‌ماه در نشست با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه مدیریت بیماری کرونا یک مسئله پیچیده بود، اظهار کرد: کرونا ثابت کرد یک مدیر دانشگاه علاوه بر مباحث علمی باید با یک رابطه اجتماعی درصدد جلب مشارکت برای مدیریت این اپیدمی نیز باشد.
معاون فرهنگی وزارت بهداشت و درمان در خصوص کمبود بودجه در مسائل رفاهی و فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در گذشته صندوق رفاه دانشجویی نقش پررنگی نداشت، اما در رویکرد جدید و با رایزنی‌های صورت گرفته سرانه بودجه فرهنگی و دانشجویی افزایش پیدا کرد.
وی با تاکید بر اینکه بودجه رفاهی در مقابل بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است، عنوان کرد: باید دست افرادی که در این شرایط کار فرهنگی می‌کنند را بوسید، دانشجو نباید صرفا تحصیل کند، بلکه دانشجو باید چند بعدی باشد و در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فعالیت داشته باشد.
لاری خاطرنشان کرد: در گذشته از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعتباری به بخش‌های فرهنگی اختصاص پیدا می‌کرد، اما در شرایط کرونایی درآمدهای اختصاصی با افت ۴۰ درصدی مواجه شد، اما در تلاش هستیم بودجه‌ای به حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها اختصاص دهیم.
معاون فرهنگی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به کمبود خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: در سراسر کشور تنها ۸۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی وجود دارد که جوابگوی نیازها نیست، اما در حال حاضر اولویت اختصاص خوابگاه به دانشجویان مجرد است، زیرا خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندشان در خوابگاه ساکن باشد، اما در تلاشیم از طریق وام ودیعه به دانشجویان متاهل وام اجاره مسکن بدهیم.
وی در ادامه در خصوص مخالفت با صدور مجوز برای تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی، توضیح داد: فضای تشکل‌های دانشجویی نباید یک قطبی باشد، باید تضارب آرا وجود داشته باشد تا بتوان شاهد شور و نشاط سیاسی در محیط دانشجویی بود، در حال حاضر شور و نشاط سابق در بین دانشجویان وجود ندارد، باید صدور مجوز تسهیل شود.
لاری بیان کرد: افزایش حقوق دانشجویان و کارورزان یکی ازمطالبات دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی بود، امسال حقوق این قشر ۵۰ درصد افزایش داشت، اما روند پرداخت تا حدوی کند بود، اما این روند تسریع می‌شود.
معاون فرهنگی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی،خاطرنشان کرد: برخی نشریات دانشجویی باعث هدررفت بودجه می‌شدند، بنابراین تصمیم بر این شد که نشریات رتبه‌بندی شوند و نشریات بی‌ارزش و بی‌محتوا حذف شوند، قوانین رتبه‌بندی در سامانه نشریات شفاف است، اما گاهی سامانه‌ها نیز نواقصی دارند.
وی در پایان با اشاره به ورود ۲۰ هزار دوز واکسن روسی به کشور، عنوان کرد: در حال حاضر مشخص نیست این واکسن‌ها تا چه اندازه ایمنی ایجاد می‌کنند و واکسن‌های سراسر جهان مجوز اورژانسی دارند، واکسن ایرانی نیز بهار سال آینده به تولید می‌رسد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید