ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق توافق به عمل آمده میان معاونت آموزشی، معاونت دانشجویی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سال ۱۴۰۰ رتبه بندی های آموزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی در هم ادغام خواهد شد.
دکتر علی‌اکبر حق‌دوست ضمن بیان این مطلب به جزئیات تغییر ملاک های رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: طبق توافق به عمل آمده میان معاونت آموزشی، معاونت دانشجویی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سال ۱۴۰۰ رتبه بندی های آموزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی در هم ادغام خواهند شد و محورهای شش گانه مرجعیت، همگرایی، پاسخگویی، آمایش سرزمینی، بین المللی سازی و مفهوم خردورزی و حکمت، محورهای اصلی این رتبه بندی خواهند بود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه به رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (راد ۳) اشاره کرد و اظهار کرد: در رتبه بندی منتشر شده، مفهوم پاسخگویی از دو منظر، بررسی شد و دانشگاه ها بر اساس آن طبقه بندی شدند. بسته پاسخگویی از مجموعه بسته های تحول و نوآوری در آموزش است و کسب رتبه‌های اول توسط دانشگاه‌های کوچکتر در این رتبه بندی، بسیار قابل توجه است.
وی تاکید کرد: بر اساس شاخص های ترکیبی در مفهوم پاسخگویی نیز دانشگاه های علوم پزشکی تهران، اصفهان، مشهد، شهید بهشتی، تبریز، شیراز، کرمان، همدان و کرمانشاه موفق شدند رتبه های برتر را از آن خود کنند و باید تلاش کنیم تا تربیت و آموزش به سمت و سوی پاسخگویی حرکت کند.
دکتر حق دوست ضمن بررسی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، تصریح کرد: این آیین‌نامه، کاستی محسوسی ندارد و تمام امتیازات آموزشی فقط آموزش نظری نیست و می توان از آموزش مداوم، طرح درس و پست های مجازی که به تایید معاونت آموزشی دانشگاه برسد و ...استفاده کرد. اساتید حوزه بالینی نیز می توانند با شرکت در کنفرانس های آموزشی، گزارش صبحگاهی و... امتیاز لازم را کسب کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به موافقت خود درخصوص ایجاد محدودیت های بیشتر در جذب هیئت علمی دانشگاه های بزرگ اظهار کرد: باتوجه به اینکه هیچ فردی بهتر از خود ذینفعان نمی‌توانند کار را به سرانجام برسانند، لازم است آیین نامه انتقال و سایر مستندات موجود و شیوه نامه ها، توسط یک تیم منتخب از اعضای هیات علمی پژوهشی مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد و مواردی را که امکان دارد و قابل دفاع است، به هیئت ممیزه مرکزی ببریم تا بررسی شود؛ لذا در تلاش هستیم مشکلات اعضای هیئت علمی پژوهشی احصاء شده و در راستای مرتفع کردن آن اقدام شود، اما باید کار زیادی انجام شود زیرا نابرده رنج، گنج میسر نمی شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید