ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی نباید سلیقه‌ای نباشد، گفت: هر تصمیمی در خصوص افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی باید بر اساس برنامه صورت بگیرد و من متاسف هستم برخی از تصمیم سازی ها در کشور ما براساس اطلاعات دقیق نیست.
دکتر حسین قناعتی در خصوص احتمال افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: هر تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص افزایش تعداد دانشجویان ورودی رشته های علوم پزشکی بخصوص رشته های پرطرفدار نظیر پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی باید بر اساس برنامه صورت گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: متاسفانه برخی از تصمیم سازی ها در کشور ما براساس اطلاعات دقیق نیست. در حالی که اگر تصمیم برای برنامه‌ریزی‌ها بر اساس اطلاعات دقیق صورت نگیرد، تبعاتی را در عرصه های مختلف خواهیم داشت؛ کما اینکه به دلیل همین تصمیمات که در گذشته گرفته شده، با حجم انبوهی از دانشجویان در رشته های علوم پزشکی مواجه بودیم و در شرایط فعلی این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بیکار مانده‌اند.
وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در تمامی رشته های علوم پزشکی باید بر اساس نیازهای جامعه، مسائل اقتصادی و شغلی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: راه اندازی رشته ها نباید سلیقه‌ای باشد، متاسفانه شرایط جامعه ما به گونه ای است همه دوست دارند پزشک شوند. آیا رشته ها ی دیگر برای جامعه مفید نیستند و آیا رشته ای مثل فیزیوتراپی یا پرستاری مهم نیست. در حالی که نقش این رشته ها در برخی مواقع بالاتر از نقش پزشک است‌ و باید دز زمینه تقاضای داوطلبان برای رخی رشته های خاص، اصلاح فرهنگی لازم انجام گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران یاد آور شد: توزیع دانشجو در رشته های علوم پزشکی این دانشگاه باید به درستی انجام بگیرد و افرادی که در این زمینه سیاستگذاری کلان می کنند باید به این مسایل مهم اشراف کامل داشته باشند. در همین راستا ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران حرکت های برنامه محور و براساس اطلاعات موجود خواهیم داشت.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید