ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی بیان کرد: هدف گذاری برای این موضوع می‌تواند گامی موثر در راستای ارتقای دانشگاه به شمار رود.

دکتر لاریجانی با حضور درجمع اعضاء هیات علمی واحد علوم پزشکی تهران ضمن تقدیر از ایده خلاقانه هیات موسس و کمک نقدی امام راحل(ره) در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: قطعا راه‌اندازی مجموعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کار آسانی نبوده و این کار دشوار به همت بنیانگذاران دلسوزی همچون دکتر جاسبی و دکتر یحیوی محقق شده و قطعا درابتدای این راه و به ویژه در مباحث مربوط به وزارت بهداشت موانع و سدهای بسیار زیادی وجود داشته است
وی افزود: خوشبختانه نتیجه همه این تلاشها به جایی رسیده است که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم دانشگاه آزاد اسلامی جزء برترین دانشگاه‌های کشور است. هم چنین در ادامه با تشریح وضعیت علمی و پژوهشی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در رنکینگ اسکوپوس وضعیت بسیار خوبی را از نظر تولید مقالات علمی دارد و تعداد مقالات گروه پزشکی از کل مقالات پزشکی کشور در بانک اطلاعاتی اسکوپوس 12 هزار و 24 مقاله است، به عبارتی سهم مقالات گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از کل مقالات علوم پزشکی کشور 15 درصد است. دکتر همچنین با بیان اینکه هنوز در دانشگاه مراکز تخصصی و فوق تخصصی نداریم و باید برای توسعه آن سرمایه‌گذاری کنیم افزود: هدف گذاری برای این موضوع می‌تواند گامی موثر در راستای ارتقای دانشگاه به شمار رود. و در مجموعه دانشگاه آزاد، پکیج آموزش، پژوهش و ارائه خدمات وجود دارد وظیفه ما این است که با یک مهندسی خوب میان آنها پیوند ایجاد کنیم تا باعث ارتقا یکدیگر شوند. وی با اشاره به خاص بودن شرایط مجموعه واحد علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ما در این واحد باید ضمن اینکه نگاه کشوری خود را حفظ کنیم، نقش الگوسازی برای کشور نیز ایفا کنیم و این در حالی است که هنوز تا رسیدن به آن مرحله فاصله زیادی داریم دکترهم چنین افزود: تا چندی پیش تصویب یک رشته گاهی 12 سال طول می‌کشید، اما الان با تغییر مکانیزم‌های جدید به دو سال کاهش یافته است. لاریجانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه دانشگاه آزاد بتواند با تعامل مناسب با وزارت بهداشت، زمان کمتری را در مسیر تصویب رشته‌های فوق تخصص و دکترای تخصصی طی کند، گفت: با توافقاتی که اخیرا با وزارت بهداشت و حوزه‌های آموزشی داشته‌ایم، راه‌های میانبر را رصد کرده‌ایم. به هرحال نیاز است تعداد زیادی از فلوشیپها و رشته‌ها را داشته باشیم، ضمن اینکه فلوشیپ‌های بالینی برای بیمارستانها تحول آفرین هستند و می‌توانند جنبش و جوشش بیشتری ایجاد کنند. وی افزود: مهمترین وظیفه ما این است که بدانیم در کجای مسیر قرار گرفته‌ایم و شرایط آینده خود را پیش بینی و طراحی کنیم و متناسب با آن پیش رویم و زمینه بسترسازی جدیدی را ایجاد کنیم. اولین نشست ادواری اعضاء هیات علمی با مسئولان ارشد حوزه علوم پزشکی، آقایان دکتر باقر لاریجانی قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی و دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی ، دکتر سید علی ابطحی رئیس مرکز توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران و با حضور هیات رئیسه، معاونان و جمع کثیری از اساتید عضو هیات علمی و روسای بیمارستانهای تابعه برگزار شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید