ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر بهداشت  با تاکید بر اینکه آموزش در دنیا با روش‌های سنتی فاصله گرفته است

گفت: بسیاری از آموزش‌ها مجازی شده و افراد می‌توانند به صورت مجازی به مباحث دست پیدا کنند. در دنیا 25 درصد آموزش به صورت سنتی است. باید از آموزش مجازی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت راه‌اندازی دانشگاه مجازی علوم پزشکی است توضیح داد: در این دانشگاه می‌توانیم بسیاری از کوریکلوم‌ها(برنامه‌های درسی) را به صورت مجازی ارائه کنیم و می‌توانیم در این راستا از همه قطب‌ها استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی دانشگاه مجازی علوم پزشکی اهداف بسیاری را دنبال می‌کند اظهار کرد: مهمترین هدف آن توسعه عدالت آموزشی است. با راه‌اندازی این دانشگاه می‌توانیم امکان دسترسی به مباحث را برای افرادی که در استان‌های دور دست ساکن هستند و امکان شرکت فیزیکی ندارند را فراهم کنیم.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه می‌توان از این بستر برای دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده کرد گفت: امیدواریم در سال جاری و سال آتی از این زمینه استفاده کنیم تا دانشجویان شاهد و ایثارگر بتوانند دسترسی بهتری به کلاس‌هایی که نیاز دارند داشته باشند.
لاریجانی با بیان اینکه راه اندازی دانشگاه مجازی در حوزه پزشکی با محدودیت‌هایی مواجه است اظهار کرد: زیرا بسیاری از فیلدها در حوزه پزشکی بالینی است اما می‌توان از برخی قسمت‌ها به صورت مجازی استفاده کرد.
اجرای طرح آمایش سرزمین باعث ارائه آموزش متناسب با منطقه می‌شود
لاریجانی در ادامه به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: در چند دهه گذشته یکی از مصوبات مهم آموزشی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه آموزش پزشکی آمایش آموزش پزشکی است که کشور براساس این مصوبه به 10 منطقه آمایشی تقسیم می‌شود که این کار باعث ایجاد هماهنگی خوب در دانشگاه‌های هر منطقه خواهد شد.
وی با تاکید براینکه آمایش سرزمین باعث ارائه آموزش متناسب با منطقه می‌شود اظهار کرد: دانشگاه‌های هر منطقه بایدبه صورت مکرر با یکدیگر جلسه داشته باشند و این امر باعث هم افزایی دانشگاه‌ها می‌شود. در این راستا می‌توانیم از کلاس‌های مشورتی اساتید مشاور و غیره استفاده کنیم.
معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: ما وظیفه داریم دانشجو را از هنگامی که وارد دانشگاه می‌شود تا زمانی که در اختیار مجموعه دانشگاه است بدرقه کنیم و در این زمان باید به همه مسائلش توجه کنیم.
باید برای مهارت‌های ارتباطی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنیم
لاریجانی با بیان اینکه یکی ازمسائل دانشجویان آموزش کلاسیک است گفت: مساله دیگر مهارت‌هایی است که دانشجو باید کسب کند و قادر باشد ارتباط جمعی خود را توسعه دهد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه مهارت‌های ارتباطی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنیم افزود: البته این سرمایه‌گذاری باید برای همه دانشجویان صورت گیرد.
همچنین مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها می‌توانند جلساتی را برگزار کنند تا مهارت‌های ارتباطی دانشجویان ارتقاء پیدا کند و در اجتماع موفق‌تر باشند. کار مناسبی پیدا کنند و ارتباط بهتری با بیمار خود برقرار کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پزشکی یکی دیگر از مسائل مورد توجه است اظهار کرد: باید در جلساتی که برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزارمی‌کنیم به این بعد نیز توجه کنیم. دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به نوعی نمونه‌گیر در مجموعه باشند و برای این امر سرمایه‌گذاری لازم است و اینکه بررسی شود چه آموزشی لازم است برای اینکه دانشجویان مهارت‌های بیشتری کسب کنند.
لاریجانی ادامه داد: در آموزش پزشکی انبوه آموزش ارائه می‌شود. اما باید آموزشی ارائه کرد که دانشجویان بتوانند مساله خود را حل کنند. برای اینکه از دانشجویان شاهد و ایثارگر یک فرد توانمند بسازیم باید از همه بسترهای دانشگاه استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به سلامت معنوی دانشجویان شاهد و ایثارگر توجه شود افزود: سلامت معنوی در بستر سلامت جسمی تحقق بیشتری پیدا می‌کند. باید امید به آینده این دانشجویان را افزایش دهیم تا به هویت ملی توجه کنند.فردی که از آینده ناامید است سالم نیست. برای این هدف باید برنامه‌ریزی متمرکزتری داشته باشیم.
معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: ما بایک مجموعه دانشجویی رو به رو هستیم که یادگاران دفاع مقدس و ایثارگرانی هستند که به کشور خدمت کرده‌اند و جا دارد تلاش وسیعتری برای فرزندان آنها و همه دانشجویان صورت گیرد. البته وظیفه ما در مورد دانشجویان شاهد و ایثارگر خاص‌تر است.

 

باید به دانشجویان نگاه پدرانه داشت
وی با تاکید بر اینکه باید به دانشجویان نگاه پدرانه داشت افزود: از همه دوستان این خواهش وجود دارد که به دانشجویان نگاه پدرانه داشته باشند و آنها را مثل فرزندان خود ببینند و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنند. این دانشجویان که براساس ضوابط قانونی وارد دانشگاه شدند ممکن است در حین کار مشکلاتی داشته باشند و ما باید ببینیم چگونه می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
ضرورت آماده سازی شبکه جامع دانشجویان شاهد و ایثارگر
معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به آمارهای موجود گفت: متوسط سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر براساس آمارهای موجود در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد. اما چالش‌هایی هم وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.
لاریجانی بر ضرورت آماده سازی شبکه جامعی از دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: باید اطلاعاتی از این دانشجویان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتشان را رصد و برطرف کنیم. این اقدام می‌تواند ارزیابی درست‌تری از وضعیت این دانشجویان ارائه دهد.
وی با بیان اینکه جا دارد در وزارت بهداشت بعد از این سال‌ها به کمک مدیران تحلیل درست و بدون سوگیری از وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته باشیم، ادامه داد: باید در پروژه‌هایی تحقیق کنیم که سرانجام علمی و شغلی این دانشجویان چه می‌شود و چقدر در کارشان موفق هستند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دوره پزشکی دوره‌ای طولانی است اظهار کرد: مناسب‌تر است که دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی را به استادهای مشاور بسپاریم زیرا این دانشجویان مسائل خاص خود را دارند و باید آنها را همیاری و هدایت کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان (مهدی)

    سلام اگر راست می گویند و می خواهند عدالت اموزشی ایجاد کنند چرا برای شهدا وایثارگر،
    اینکار و امکانات اموزشی در دنیا فقط برای ایثارگران نیست مسئولین محترم باید به فکر سایر اقشار نیز باشند این یعنی دانشگاه مجازی ایثارگران
    باتشکر

  • سلام
    درود بر شما

  • مهمان (hassan barzegary)

    عالی است خیلی خوشحالم که این اتفاق بالاخره افتاد این پیشنهاد را چند سال پیش برای دانشگاه علوم پزشکی یزد دادم که مورد قبول واقع شد

  • سلام
    درود بر شما

  • مهمان (حسن)

    فقط اینو کم داشتیم پزشکی ها رو هم بیکار کنید تا راحت شیم کلا

  • درود بر شما
    ارتقا علمی کشور ، آرزوی هر ایرانی است

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید