ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ازتصمیم آمادگی دانشگاه برای همکاری‌ علمی آموزشی با دانشگاه‌های جمهوری چوواش روسیه خبر داد.

عبدالعلی آل بویه : دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یکی از دانشگاه های جامعی است که در شاخه های علمی گوناگون فعالیت دارد. یکی از بزرگترین مراکز آموزشی زبان شیرین فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی میباشد. حدود 250 هیات علمی بصورت ثابت در 7 دانشگده و 120 رشته و گرایش دارد.

 وی با بیان اینکه: این دانشگاه عضو سه اتحادیه بزرگ دانشگاه های جهان، دانشگاه های جهان اسلام و دانشگاه های حاشیه خزر است و این دانشگاه افتخار دارد که در تولیدات علمی بیش از یکهزار مقاله علمی با نمایه بین المللی و داخلی در حوزه های مختلف علمی دارا است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: در رشته ریاضیات کاربردی، شیمی و آینده پژوهی این دانشگاه دارای استادانی با رتبه‌های برتر علمی است و کشور روسیه ازجمله کشورهایی است که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با آن همکاری دارد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با دانشگاه فدرال ایالت تاتارستان روسیه تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری همایش های بین المللی دارد که در اوایل سال 2012 برای نخستین بار نیز سمینار تحولات ایران و روسیه در این دانشگاه با حضور 20 تن از پژوهشگران روسی و رئیس آکادمی آینده پژوهی روسیه برگزار شد.

آل بویه تأکید کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد که به عنوان دانشگاه منتخب جمهوری اسلامی در استان قزوین، در حوزه آموزش، پژوهش و تبادل دانشجو با دانشگاه های جمهوری چوواش روسیه همکاری کند.

در ادامه موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: این دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب با حمایت امام خمینی (ره) تأسیس شد و امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است. به طوری که این دانشگاه دارای یک میلیون و 600 هزار دانشجو، چهار میلیون و 500 هزار فارغ التحصیل و 450 شعبه در داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: قزوین یکی از شعبات موفق دانشگاه آزاد است و جزو 10 دانشگاه آزاد برتر در کشور است که در حال حاضر 27 هزار دانشجو دارد و بیشتر این دانشجویان نیز در رشته های فنی و مهندسی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین اضافه کرد: دانشگاه آزاد قزوین در سطح مسابقات جهانی نظیر رباتیک، ساخت خودروهای هیبریدی، خورشیدی، الکتریکی و موتورسیکلت های برقی دستاوردهای خوبی را عرضه کرده است و همچنین تحقیقات خوبی را در حوزه صنعت ساختمان نظیر ساخت بتن های سبک و تخصصی دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری این دانشگاه به صورت رسمی فعالیت های بین المللی خود را آغار کرده و با دانشگاه های معتبر جهان نظیر دانشگاه کانادا و مالزی قراردادهای خوبی داشته است که امیدواریم این نشست آغاز فعالیت دو جانبه در زمینه های تبادل دانش و همکاری های علمی مشترک باشد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید