ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون سلامت آسایشگاه کهریزک گفت: قبل از طرح تحول سلامت پرستارانی با حقوق 1.5 میلیونی نداشتیم اما اکنون برای اینکه در آسایشگاه کهریزک کار کنند 3 میلیون تومان حقوق می‌خواهند که توان پرداخت آن برای‌مان سخت است.
وی گفت: حدود 10 میلیون نفر از مردم دچار معلولیت‌های متعدد هستند اما برای آنها هیچ امکانی فراهم نکرده‌ایم این معلولیت ما است که تصمیم می‌گیریم خانه‌ای بسازیم در بالای پارکینگ‌ها و دیگر خانه‌ای همکف برای این افراد پیدا نمی‌شود در حالی که بسیاری از افراد معلولیت عملکردی دارند و با داشتن عینک و سمعک مشکل‌شان رفع نمی‌شود.
فریبرز بختیاری گفت: برای اینکه یک دستگیره به دیوارهای آسایشگاه بزنیم تا افرادی که دچار معلولیت حرکتی هستند یا سکته کرده‌اند و نمی‌توانند به راحتی راه بروند تردد بهتری داشته باشند چند صد میلیون هزینه شده یا در شهر می‌بینیم که آسانسور ایجاد شده، هزینه رمپ برای تردد معلولان تامین نشده و این بیانگر آن است که دچار معلولیت فرهنگی و محیطی هستیم.
معاون سلامت آسایشگاه کهریزک، گفت: ما در انتهای زنجیر خدمت هستیم و باید کسانی بیایند که دیگر شرایطی برای کمک نداشته باشند.
بختیاری با اشاره به اینکه رفع مشکلات این معلولان در جامعه باعث می‌شود که افراد کمتری به آسایشگاه سپرده شوند، گفت: متاسفانه می‌بینیم که گاهی برخی افراد به تهدید از ما می‌خواهند که مددجویی را در آسایشگاه بستری کنیم و معتقدند که هزینه آن را از خیرین می‌توانیم تامین کنیم در حالی که پول گاز مناسب‌سازی زندگی و رفت‌ و آمد و ماهانه هزینه 2 میلیون تومانی هر مددجو بسیار گران‌قیمت است.
وی گفت: در زمانی در کهریزک مجبور بودیم با تانکر آبرسانی کنیم اما به دلیل بازدید یکی از مسئولان 13 کیلومتر انشعاب آب شهری ایجاد شد اما متاسفانه اکنون می‌گویند پول این انشعاب‌ها را باید بدهید، حتی پول چاه‌های آب که قبل از انقلاب ایجاد شده بود را می‌گویند بپردازید.
معاون سلامت آسایشگاه کهریزک با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: تا قبل از این طرح پرستار با حقوق 1.5 میلیونی نداشتیم اما اکنون حقوق 3 میلیونی می‌خواهند تا بیایند کار کنند. در واقع قانون پیش‌بینی نکرده است و نگاهی به خیریه‌ها هم نمی‌شود.
بختیاری گفت: بهزیستی سازمان نظارتی است و بودجه آن به اندازه یکی از دانشگاه‌های تهران هم نمی‌شود اینجا قانون تعریف نشده و بهزیستی ابزارش را ندارد و برخی‌ها معتقدند خیریه‌ها می‌توانند به آسایشگاه کمک کنند.
وی گفت: وزارت بهداشت با 120 هزار تخت و 120 هزار پزشک و پرستار نمی‌تواند خدمت‌رسانی خوبی کند و نیروی کافی برای تخت‌ها ندارد، همچنین درمان محور شده تا به پیشگیری و توانبخشی برسد درواقع پیشگیری و توانبخشی در سیاست مسئولان نیست و حتی یک مراقب ساده نداریم به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا آموزش‌های لازم را در آسایشگاه داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علمی کاربردی داریم که یک مرکز آموزشی احداث کنیم.
پورفهیم گفت: 305 نفر از مددجویان سطح شهر تهران از منطقه 16 تا پاکدشت ورامین خدمات در منزل می‌گیرند، 15 نفر در کارگاه توانبخشی و 2070نفر از خدمات آسایشگاه بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: می‌خواهیم مراقب سالمند تربیت کنیم به همین دلیل قرار است در دانشگاه علمی کاربردی که امسال ایجاد می‌شود این رشته را راه‌اندازی کنیم و برای سال آینده مرکز روزانه را برای معلولان جسمی - حرکتی ایجاد خواهیم کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید