ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

حمید چراغی کارشناس پرستاری و کارشناس ارشد مدیریت تحول گفت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب هر فردی که از خدمات پرستاری بهره‌مند شده باشد نقش مهم پرستاران را می‌داند.
وی ادامه داد: وقتی طرح تحول نظام سلامت شکل گرفت با توجه به کمبود نیروی پرستار و افزایش بار کاری در ابتدای امر با مقاومت‌هایی از سمت جامعه پرستاری مواجه شد اما وزارت بهداشت بجای اصلاح و توجه در مقابل این انتقادات گارد گرفت.
کارشناس پرستاری گفت: به ازای هر هزار نفر 3 پرستار در کشور مورد نیاز است و با این احتساب برای جامعه 85 میلیونی 260 هزار پرستار لازم است اما اکنون از این تعداد تنها 150 هزار نفر پرستار در کشور فعالند.
چراغی گفت: کمبود پرستار را نباید تنها در قالب شهر تهران دید. متاسفانه دولت‌های گذشته نیز نگاه درستی به این موضوع نداشتند و هم اکنون با توجه به این شرایط باید به فکر راهکارهای اصلاحی باشیم.
وی افزود: شیفت‌های سنگین و فشرده، پرستاران را دچار خستگی و فرسودگی می‌کند. قانون تعرفه‌گذاری لازم‌الاجرا است. در سال 86 مقدمات اجرای این طرح فراهم شد اما به دلیل اینکه وزارت بهداشت اعتقادی به آن نداشت تاکنون اجرایی نشده است.
چراغی گفت: اختلاف درآمدهای پزشکان و پرستاران یکی دیگر از مسائلی است که قشر پرستاری را بسیار آزار می‌دهد. جراحی که در یک ساعت کارانه 6 اتاق عمل را می‌گیرد اما در واقع حجم کار بر دوش رزیدنت است چه تفاوتی باید با پرستار داشته باشد.
کارشناس پرستاری گفت: اینکه ظرفیت‌های پذیرش در رشته پرستاری را سه برابر افزایش دهند اما کیفیت آموزش هیچ تغییری نکند اصلا به صلاح جامعه نیست و شرایط ایمنی را به‌وجود نمی‌آورد. جامعه پرستاری مطالبات خود را در کنار کیفیت کار می‌بیند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید