ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تصویب تعرفه‌های پرستاری بخش زیادی از آرزو‌ها و خواسته‌های پرستاران را فراهم می‌کند.


محمد میرزابیگی افزود: ۱۹۰ دانشکده پرستاری با ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف به همراه ۱۰۰ هزار فارغ التحصیلان این رشته در کشور وجود دارد که این آمار حاکی از اهمیت این حوزه است.
وی افزود: هر آنچه در ابتدای چهار سال فعالیت من در این معاونت رخ داد متشکل از حمایت‌های وزیر بهداشت و فعالیت همکاران من بود و برخی مسایل از جمله ورود به حوزه پرستاری جامعه نگر، صلاحیت حرفه‌ای، استاندارد سازی و شاخص ملی فعالیت پرستاری و ارتقا جایگاه پرستاری ارزوهایی بود که در این مدت محقق شد.
میرزابیگی گفت: حوزه فعالیت این قشر تن‌ها بیمارستان نیست بلکه هرجا نیاز به پرستار باشد پرستاران همپای نظام درمان و اموزش پزشکی و حتی پیشگیری حضور فعال دارد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در جهان، پرستاران اعضای تیم سلامت هستند و در کشور ما نیز تا کنون توانسته ایم آئین نامه‌ای را در همین راستا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کنیم که تمام فعالیت‌های پرستاری جامع نگر بر اساس آن تدویین شده است.
وی ادامه داد: قرار گرفتن پرستاری در کتاب عملیاتی وزارت بهداشت بخشی از اهداف تحقق یافته ما در این دوره است که نیازمند رسانه‌ای شدن و پیگیری بیشتر است.
وی گفت: همچنین قرار گرفتن بند قانونی در خصوص برنامه ششم توسعه دیگر دستاورد حوزه پرستاری است؛ موضوع تعرفه‌های پرستاری نیز پس از طی دو مسیر قانونی تحقق یافت.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حوزه مراقبت‌های سالمندی و بیماری‌های صعب العلاج گستره فعالیت پرستاری بیشتر شده است و مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری برای افرادی که نه در منزل قادر به دریافت خدمات هستند نه در بیمارستان ایجاد شده است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تعیین تعرفه پرستاری همچون تعرفه پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است.
میرزابیگی افزود: مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری به تازگی مجوز گرفته اند و بر اساس آئین نامه جدید این معاونت، درجه بندی و سطح سنجی می‌شوند.
وی با بیان اینکه قیمت گذاری این خدمات از قانون مدونی برخوردار است ادامه داد: این قیمت گذاری به گونه‌ای است که با رایزنی‌های سازمان‌های بیمه گر صورت خواهد گرفت.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: لیست مراکز مجاز ارائه خدمات پرستاری به زودی در سامانه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام خواهد شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید