ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از طراحی «طرح جامع خدمات آزمایشگاهی بالینی» در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این طرح از سال 97 وارد فاز اجرایی خواهد شد.
دکتر حمید اکبری گفت: تقریبا 80 درصد این کار انجام شده و با هماهنگی کلیه معاونت‌های زیربط در وزارت بهداشت نوشته و طراحی شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر طرح جامع خدمات آزمایشگاهی بالینی در معاونت آموزشی و در کل مجموعه وزارت بهداشت در رابطه با ساماندهی خدمات آزمایشگاهی بالینی در حال انجام است و امیدواریم سریعتر طرح جامع خدمات آزمایشگاهی بالینی را به سامان برسانیم و در وزارت بهداشت مراحل اجرایی آن را با همکاری حوزه های زیربط به انجام برسانیم.
دکتر اکبری افزود: امیدواریم بر اساس این طرح برنامه‌های آموزشی برای سطح‌بندی ارائه خدماتی که در آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شود، تعریف شود تا با کیفیت بهتر و هزینه کمتر نیروی انسانی مورد نیاز را آموزش دهیم و افراد در رده‌های مختلف در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار شوند و خدمات را به نحو مطلوب ارائه بدهند.
وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع خدمات آزمایشگاهی بالینی، تفاوت سطح ارائه خدمات در آزمایشگاه‌ها مدنظر قرار داده می‌شود و بر اساس خدمات مورد ارائه، نیاز به متخصصان مختلف در آزمایشگاه‌ها بررسی و سپس در این راستا متخصصان و رده‌های مختلف مورد نیاز در آزمایشگاه‌ها آموزش داده می‌شوند اما در حال حاضر هیچ سطح‌بندی در آزمایشگاه‌های تشخیص بالینی وجود ندارد.
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در آزمایشگاه‌های پیشرفته از تکنسین تا دکتری تخصصی نیاز داریم و در برخی آزمایشگاه‌ها نیاز به حضور برخی مقاطع نیست بنابراین بر اساس این طرح جایگاه های افراد بر اساس خدماتی که باید در هر سطح ارائه بدهند مشخص و سطح معلومات و سطح تحصیل آن‌ها مشخص می‌شود و بر این اساس بازنگری در این مقاطع و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.
وی در پایان در خصوص ضرورت راه‌اندازی مقطع دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی گفت: باید در طرح جامع خدمات آزمایشگاهی بالینی بازنگری‌ها انجام و مقاطع و رشته‌ها تعریف شود و سپس در رابطه با راه‌اندازی مقطع دکترای تخصصی تصمیم‌گیری خواهد شد و در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم این رشته و مقطع قطعا راه‌اندازی خواهد شد بود ولی امیدواریم از سال 97 طرح خدمات علوم آزمایشگاهی را به نتیجه برسانیم و وارد فاز اجرایی شویم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید