ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

تفاهمنامه تبدیل وضعیت کمک بهیاران به کمک پرستاران یکساله میان سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت امضا شد.
معاونت پرستاری وزارت بهداشت طرح تربیت نیروهای کمک پرستار یکساله را به منظور ایجاد توازن بین نیروهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی، برای به کارگیری آنها بصورت خرید خدمت در مراکز بالینی و غیر بالینی سراسر کشور در سال ۹۴ آغاز کرد.
محمدشریفی مقدم درباره جزییات این طرح می‌گوید: در این طرح که با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می‌شود، کمک بهیاران چهارماهه طی یک دوره آموزشی هشت ماهه به کمک پرستار یکساله تغییر وضعیت پیدا می‌کنند. این طرح در شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصویب شده و به زودی اجرایی می‌شود.
این طرح که ابتدای کار به نام بهیاری یکساله نامیده می‌شد، مورد نقد سازمان نظام پرستاری به عنوان سازمان صنفی پرستاران قرار گرفت، اما در حال حاضر بعد از تغییر نام طرح و برخی جزییات آن، سازمان نظام پرستاری پذیرفته است در آموزش نیروهای کمک بهیاری که چهار ماه دوره آموزشی آن را پشت سرگذاشته‌اند، برای تبدیل وضعیت به کمک پرستار یکساله مشارکت کند.
به گفته وی، کسانی که مدرک کمک بهیاری گرفته‌اند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. شرح وظیفه این نیروها مانند کمک پرستاران انجام خدمات غیرحرفه‌ای مورد نیاز بیماران است. در پیش‌نویس این طرح آمده است که هزینه دوره‌های آموزشی از طرف بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود و در دستمزد آنها نیز تغییری ایجاد نمی‌شود.
طبق اظهارات قائم مقام سازمان نظام پرستاری، این سازمان که تا امروز وارد بحث آموزش کمک پرستاران نشده بود، طی این تفاهمنامه یکی از مراکز آموزشی طرف قرار داد خواهد بود و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور می‌توانند به این نیروها آموزش‌های تکمیلی لازم را ارائه دهند. مجوز اولیه نیز برای آموزش تکمیلی دو هزار نفر گرفته شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید