ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به اینکه ایران به عنوان برگزارکننده اولین المپیاد دانشجویی حوزه نانو در سطح جهان است، گفت: این المپیاد با ثبت نام ۱۰ کشور سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.
سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در مراسم تجلیل از برترین‌های فناوری‌های نانو که در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی در حال برگزاری است، گفت: ستاد توسعه فناوری نانو از ۱۰ سال گذشته برنامه‌های راهبردی ۱۰ ساله اول کار خود را شروع کرد و توانستیم براساس برنامه راهبردی ۱۰ ساله اول به اهداف خود مبنی بر توسعه منابع انسانی و تولید تکنولوژی برسیم چرا که تربیت نیروی انسانی زبده و متخصص برای این حوزه اهمیت زیادی داشت و ما در ابتدای کار نیروی متخصصی نداشتیم.
سرکار ادامه داد: امروز مطابق با آخرین آمار روزانه ۲۷ مقاله در ایران در حوزه نانو منتشر می‌شود که این مسئله یعنی بیش از ۳۰ درصد مقالات کشور و ۲۵ درصد مقالات آی اس آی ایران به حوزه نانو اختصاص دارد.
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تاکید کرد: توسعه منابع انسانی، تولید علم، آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری نانو در ۱۰ سال اول انجام شد چرا که اعتقاد داشتیم بدون تولید علم و حرکت نمی‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم. ۱۰ سال اول تمرکز بر این بود، اما در ۱۰ سال دوم تمرکز بر مباحث تجاری سازی اهمیت دارد.
وی با اشاره به تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله دوم نانو توضیح داد: از سال ۲۰۱۶ برنامه راهبردی ۱۰ ساله دوم توسعه علم و فناوری نانو فعالیت خود را آغاز کرد که براساس این سند تا سال ۲۰۲۵ باید به اهداف خود که تمرکز بر تجاری سازی و تقویت روابط بین المللی است، برسیم.
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به برگزاری اولین المپیاد نانو دانشجویی در سطح جهانی توضیح داد: سال ۲۰۱۸ توسط ایران اولین المپیاد دانشجویی حوزه نانو در سطح جهان برگزار می‌شود که موضوع این المپیاد آب و محیط زیست است و دانشجویان ایده‌ها و راه حل‌های خود را در این المپیاد مطرح می‌کنند. در حال حاضر نیز ۱۰ کشور نظیر انگلیس، فرانسه، التالیا، کره جنوبی، روسیه و تایوان برای حضور در این المپیاد ثبت نام کردند و با توجه به اینکه ایده این المپیاد توسط ایران مطرح شده دبیرخانه این المپیاد در کشور ما می‌باشد.
وی به ارائه آماری در حوزه رشد نانو پرداخت و گفت: براساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۸ در بین کشور‌های جهان توانسته ایم رتبه چهارم را به دست بیاوریم و تنها سه کشور چین، آمریکا و هند بالاتر از ما قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰ محصول نانو در بازار وجود دارد، گفت: ما به دنبال این هستیم که به دنبال محصولات با ارزش افزوده بالا برویم ارزش افزوده در محصولات هوشمند نانویی وجود دارد. تاکنون ۱۲۹ استارتاپ و بیش از ۱۶۰ شرکت صنعتی در بازار نانو فعالیت می‌کنند و در عرصه سلامت نیز ۲۷ شرکت در حوزه نانو فناوری فعال هستند که توانستند دو داروی ضد سرطان وارداتی را که قیمت بسیار زیادی داشت تولید کنند و امروز به جایی رسیدند که این دو دارو صادر نیز می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید