ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

یازدهمین همایش بین المللی و شانزدهمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، ۳۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
سید مهدی بوترابی افزود: طب آزمایشگاه در چهار زمینه پیشگیری، تشخیص، درمان و پایش، از خدمات آزمایشگاهی استفاده می‌شود و کمتر رشته پاراکلینیکی به این شکل در حوزه سلامت تاثیرگذار است.
وی درباره استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و مدیریت کیفیت افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نحوه نوشتار جواب آزمایش‌های پزشکی متفاوت است، این موضوع تفسیر پزشک را دچار مشکل می‌کند، از همین رو، استانداردسازی گزارش دهی به عنوان موضوع روز جهانی، در دستور جامعه آزمایشگاهیان کشور قرار دارد.
دبیر علمی همایش نیز درباره این همایش، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی در قالب برپایی نشست تخصصی و کارگاه داریم که بر اساس نیاز‌های کشوری در این حوزه تدوین شده است.
وی گفت: در مقایسه با پارسال شاهد رشد ۵۰ درصدی محور‌های همایش و افزایش تعداد سخنرانان داخلی و خارجی هستیم، بطوریکه ۵۲ سخنران داخلی و ۱۲ سخنران خارجی خواهیم داشت.
دبیر علمی این همایش افزود: در مقایسه با پارسال تعداد مقالات نیز ۲۲ درصد افزایش داشته است و از مجموع ۴۳۹ مقاله دریافتی، ۲۱۱ مقاله در قالب پوستر و ۱۳۱ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.
وی گفت: همچنین دو جشنواره داریم که جشنواره جرجانی برای قدردانی از مسئولان برتر آزمایشگاه‌های کشور است و جشنواره دانشجویی نیز برای توجه به دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی ترتیب داده شده است.
وی گفت: یکی از موضوعات اصلی همایش امسال که سالیان سال است از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌شود، استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و مدیریت کیفیت است که در ۷ محور به این موضوع می‌پردازیم.
دبیر علمی همایش درباره میهمانان خارجی افزود: از ۱۰ کشور ایرلند، آلمان، مجارستان، عمان، مصر، آمریکا، فرانسه، نروژ، چین و انگلستان میهمان داریم.
سیدحسن هاشمی مدنی مسئول روابط بین الملل همایش نیز با انتقاد از ثابت ماندن تعرفه آزمایشگاهی در سال‌های اخیر و بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: تعرفه آزمایشگاه در این سال‌ها فقط ۱۷ درصد افزایش یافته است، اما دیگر گروه‌های پزشکی به طور میانگین ۱۳۷ درصد رشد تعرفه داشته اند، در حالی که نرخ تورم در حوزه سلامت در ۴ سال گذشته بالای ۸۰ درصد بوده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید